Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Något som hört talas om / har erfarenhet av en sko som heter New Balance (tror att den hette så )
2 3
Svar
40
· Visningar
6 527
Senast: Mayara
·
Foder & Strö Har en kompis som vill byta ut havren på sin häst till något annat. Hon vill att hennes häst ska få mer ork. Och hon har funderat...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 050
Senast: milly
·
S
Hästvård Hästen gick igenom ett taggtrådsstängsel för 11 dagar sedan, veterinär 1 säger att tåsträckaren är av och vi åker till Ultuna. Vissa...
Svar
3
· Visningar
2 601
Senast: Suuz
·
T
Hästvård Långt uppehåll från buke men nu ger inte google något resultat så jag prövar här i mångfalden. Har en riktig pissmärr som är åtta år...
2
Svar
22
· Visningar
4 811
Senast: Qwerty hopp
·
Hästvård Är det fler som har haft problem med rinnande ögon på hästarna i sommar? Vad har ni gjort, har ni varit i kontakt med vet, hur har ni...
Svar
4
· Visningar
1 040
Senast: LillAmi
·
Foder & Strö Hur länge får kraft pellets ligga blött? har problemet att vi måste blöta det dagen innan , för det är någon annan som fodrar och...
Svar
8
· Visningar
1 265
Senast: flurrizen
·
F
Hästvård han har fått sin första spruta men nu utav olika omständigheter kommer det att ha gått 35 dagar från den dag han fick den första till...
Svar
1
· Visningar
590
Hästvård Hej, Jag har lärt mig en ny åkomma.... Regnskållor. Har ridit i en herrans massa år men aldrig stött på detta tidigare. Hur som hellst...
2
Svar
26
· Visningar
2 562
Senast: Egonson
·
A
Hästvård min lilla polle har känns inte helt okey på sistone, imorrn ska jag ringa vet så vi får åka in till kliniken o undersöka henne...
Svar
3
· Visningar
1 483
Senast: Sikfjarden
·
J
Hästvård För ungefär 2 veckor sen var equiterapeuten ute och kollade igenom min häst. Hon hittade två låsningar i halsen på höger sida och en...
Svar
1
· Visningar
829
Senast: amalia
·
S
Hästvård Okej nu har jag läst lite i olika trådar om kissing spines.... Har en valack som har väldigt svårt att både länga och samla sina...
Svar
10
· Visningar
1 555
Senast: Nanit
·
Hästvård En liten undran så här på nattkröken. Hur högt, lågt bör bommen fram i finkan sitta när man kör häst? finns det någon rekomendation...
Svar
4
· Visningar
973
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Min shettis är tjock men vill få han small. Vad ger ni era shettisar som ni vill ha smalla ??
2 3
Svar
53
· Visningar
4 034
Senast: Mynta2
·
Hästvård Ja, som rubriken lyder; har någon provat Proequo? Vad hade hästen för problem (symptom) innan? Hur blev resultatet?
Svar
2
· Visningar
761
Senast: kickikompis
·
W
Hästvård Behöver kloka råd tack :bow: Har ett sto på nio år som jag köpte för tre månader sedan. Hovis tycker att hon växer sakta i...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: wichy_noveau_lingon
·
A
Hästvård Om hästen har nåt som är likt en fångrand på hoven, men inte har några andra tecken på fång, är det helt klart en liten släng av det...
Svar
9
· Visningar
2 509
Senast: Bintang
·
Foder & Strö Jag har börjat ge min häst Magtarm eftersom vi har flyttat till ett nytt bete. Egentligen skulle jag vilja ge honom foderjäst egentligen...
Svar
6
· Visningar
939
Senast: Natasja
·
A
Foder & Strö Finns det någon här som använder/använt sig utav detta?? Är intresserad att höra åsikterna om detta. Har det funkat? Hur länge har er/a...
Svar
7
· Visningar
1 465
Senast: Ammon
·
Hästvård Vad kan detta vara? En knöl som sitter på vf armbågsspets! Han hade fått den idag när jag kom. Den liknar och känns som en sån knöl han...
Svar
4
· Visningar
766
Hästvård Jag har inte hittat det jag söker riktigt om mina frågor om ehrlichia så jag testar här. min nordsvensk (7 år och har aldrig varit...
Svar
16
· Visningar
1 874
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna