Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Är det nån som har koll på hur mkt 0,2 kg betfor är i dl? Och 1 kg korn i dl? Dum fråga kanske..:smirk: Men frågar ändå;)
Svar
7
· Visningar
832
Senast: Viggen
·
Hästvård Vilka bakterier kan hästar ha i luftvägarna / luftsäckarna FÖRUTOM equi och zooepedimicus, finns det några fler?
Svar
4
· Visningar
837
Senast: Jeps
·
M
Hästvård Jag har fått tips om att jag ska kunna hjälpa min häst med hovledsproblem med denna skoning av hovlsagare på HBG djursjukhus. VAR...
2
Svar
20
· Visningar
4 490
Senast: Mayara
·
F
Foder & Strö Om hästen går i gräshagar på ren sandmark, hur bör man göra då med doseringen av loppfrö? En gång dagligen hela året eller i perioder...
Svar
1
· Visningar
670
Senast: FidoDog
·
Hästvård Min stora dam fick i början av juni en sparkskada av sin väninna på framsidan av vänster has. Avvaktade en vecka innan vi beställde tid...
Svar
13
· Visningar
4 308
Senast: Zuzzi
·
S
Hästvård Hjälp mig i mitt tråkiga dilemma snälla ni...:( Våran häst som vi köpte för ca 1 år sedan, skulle börja tränas regelbundet i sommar för...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 165
Senast: annapanna123
·
A
Hästvård Igår fick min häst sina tänder raspade och det upptäcktes då två vargtänder, min veterinär sa att man inte behöver dra ut dom så länge...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: shampiz
·
Foder & Strö Vi har äntligen fått hösilage med en kvot på 6 och då trodde jag det skulle va slut men proteintillskott. Men tji fick jag, i alla fall...
Svar
13
· Visningar
1 080
Senast: MonteRose
·
D
Foder & Strö Nu är det dags att börja fodra hästarna efter grässäsongen.. Så jag sitter och försöker knåpa ihop en ungefärlig foderstat till mitt sto...
Svar
8
· Visningar
1 988
K
Foder & Strö Vad kan man ge för kraftfoder till ett svårfött fullblod som måste stå i sjukhage en period framöver, och därför inte får bli för pigg...
Svar
6
· Visningar
1 120
Senast: klabbarparn
·
D
Foder & Strö Vad använder ni för biotin till era kusar? Ska man ha flytande eller pulver? Hur snabbt kan man förvänta sig resultat? Min kuse har...
Svar
9
· Visningar
1 628
Hästvård Blir så irriterad på en av våra inackorderingar.. Nu har vi alla våra hästar ute dygnet runt, men de ska minsann ha sina hästar inne...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 113
Senast: Nicke
·
L
Foder & Strö Som frågan lyder, vad ger ni era shettisar för foder?:idea: Tacksam för svar:) //Lisa
Svar
5
· Visningar
637
Senast: whitetrash
·
N
Hästvård Jag var på Falsterbo Horseshow i somras och köpte där ett par bandage till min häst som skulle ha speciellt skyddande effekt. Det hade...
Svar
2
· Visningar
1 771
Senast: Nettski
·
Foder & Strö Jag har funderat lite granna. När man blötlagt betfor någon timme och det har lakats ur; försvinner då inte en massa vattenlösliga...
Svar
8
· Visningar
1 394
Senast: kickikompis
·
S
Hästvård Jag har nyss tagit ett 13-årig finnhäst på foder (kallblod). Han är frisk största delen av året men nu är det tredje året i rad han får...
Svar
2
· Visningar
646
S
Foder & Strö Om en häst får många proteinutslag kan man då blanda upp med vanligt hö? Vårt hösilage var väldigt bra med mycket protein i. :confused:
Svar
10
· Visningar
2 500
Senast: zeus
·
Hästvård Min gamla gubbe har börjat vara svullen i benen på morgonen, när han har stått i boxen en hel natt. Han är pigg och glad och frisk för...
Svar
13
· Visningar
1 283
Senast: DonLunarJuni
·
Hästvård Min ettåring har något skumt med sin päls. Såg det för första gången idag. Det är på hennes högra sida (på halsen, bogen och sidan...
Svar
7
· Visningar
920
Senast: Nethril
·
L
Hästvård Hejsan Allesammans! Tänkte bara höra om någon av er vet någonting om nyponbuskar påverkar hästarna. Våra grabbar har nu hittat...
Svar
3
· Visningar
1 024
Senast: LiselotteA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka