S
Sikfjarden
Sv: Livrädd för att åka till kliniken...snyft.
Hej, bra att veta. vad gör en ET?
och vi bor väl nära varrandra förmodar jag?
bor 6 mil söder om hudik, du får gärna förklara vad en ET gör och pma mig om han/hennes namn och telnr. kan ju vara något att fundera på framledes menar jag...
Jag var sjäv besökt kliniken i Hudik med min älskling (antar att det var där du var). Han har inte varit halt men min euiterapeut har konstaterat att han har problem med hovleder och ev. bakknän. ET rekommenderade mig att åka till Mälarklinken men tyvärr var det mitt i semestertider och det fanns inga tider hos de två veterinärer han rekommenderade. Han sa att 9 av 10 veterinärer annars kommer att spruta honom i kotlederna istället, där han inte alls har ont.
Mycket riktigt, väl i Hudik, gjordes en hältutredning. Konstaterade hälta båda fram, sprutades i båda kotelderna. När de böjde högt bak tyckte både jag och min instruktör som var med att han rörde sig jättekonstigt, men vet sa att det var normalt. Vid återbesöket kollade en annan vet honom, lätt hälta ena fram, sprutade igen kotled höger fram. Ännu en gång påpekade vi att han rörde sig konstigt bak, men denna veterinär sa helt enkelt: "Han är ju travare" . När jag påpekade att han har stora gallor på båda haserna svarade han "Vissa hästar har gallor andra inte". Han har haft gallorna länge och enligt förra ägaren hade hennes vet sagt samma sak. Han trodde inte det behövdes något återbesök.
När jag återigen besökte min ET ville han inte ens behandla honom. Han var inte det minsta bättre enligt honom, och efter att ha besökt en vet på Mälarkliniken konstaterades hälta på 3 ben ! När de bedövade haltade han på det fjärde! Han blev nu sprutad i hovlederna fram och haserna bak. Vi ska på återbesök de 3 september, får se vad dom säger då.
Rekommenderar varmt Mälarn, otäckt när man inte kan lita på veterinären ens... Hoppas på en frisk häst snart, och håller tummarna för din pålle!
Hej, bra att veta. vad gör en ET?
och vi bor väl nära varrandra förmodar jag?
bor 6 mil söder om hudik, du får gärna förklara vad en ET gör och pma mig om han/hennes namn och telnr. kan ju vara något att fundera på framledes menar jag...