Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård För exakt ett år sedan fick min häst ett litet sår på hornhinnan på höger öga. Orsakat utav kardborrar (utav alla ting på jorden...)...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: Mellvina
·
Hästvård Skulle ni göra det? Hästen i fråga har fått ett sår på skenbenet, ett ganska djupt jack. Men han är inte halt, svullen, varm eller...
Svar
15
· Visningar
2 034
Senast: trav
·
Foder & Strö Står nu med min nyss hemkomna lusitanokorsning. Han har dock gått ner en del under resan och funderar på hur jag på bästa sätt ska få...
Svar
5
· Visningar
850
Senast: Abova
·
Hästvård Ja nu är den stora frågan om jag ska välja att sko mitt sto till vintern. Dom andra vintrarna har hon fått vila under dom värsta...
Svar
5
· Visningar
935
Senast: MovieStar
·
M
Hästvård Jag har hört att en vet. i Halland använder sig att ringormsvaccin på eksem hästar och att dom hästarna blir av med eksemet. :smirk...
Svar
17
· Visningar
2 018
Senast: Zini
·
B
Hästvård Fallet är en 8 årig vallack som har 4 stora vargtänder, lika till storlek som framtänderna. 2 st på vardera sida av överkäken och 2 st...
Svar
14
· Visningar
1 295
T
Hästvård :Har levt i hopp och förtvivlan sedan i april då vi första gången var på klinik med vår ponny. Behandlats tre gånger i olika leder...
Svar
5
· Visningar
875
Senast: Miran
·
S
Hästvård Frida min Fjording hade eosinofil dermati. Ja det kan va tex Knottallergi tror vet. Inte konstigt att hon har varit så öm nedanför hals...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: poetin
·
Foder & Strö Hejsan! Finns det någon här på buke som fodrar eller fodrat med Eggersmann F, ska varken innehålla melass eller olja... skulle passa...
Svar
2
· Visningar
795
Hästvård Behöver lite tips på hur man ska klippa för att det ska bli snyggt och bra. Hur ska jag göra vid huvudet och vid benen. Jag vill inte...
Svar
2
· Visningar
674
Senast: WBPeppar
·
Foder & Strö Nån som har testat att fodra bara med halm istället för hö? Givietvis med kraftfoder så han får i sig det som behövs ändå. Poängen är...
2
Svar
25
· Visningar
2 418
Senast: kickikompis
·
B
Hästvård Min Ponny verkar ha ett väldigt dåligt imunförsvar, Blir förkyld så fort han vistas på platser med många hästar, och sedan tar det en...
Svar
10
· Visningar
1 855
Senast: Centaur
·
E
Hästvård fundera lite kring detta med täcken, vad behöver man för täcken, hur tjocka? vad har ni för täcken och hur tjocka är dom? hur många...
Svar
5
· Visningar
777
Senast: attempt
·
R
Hästvård Stämmer det att fullblod fryser mer än andra raser? Varför i så fall? Eller är det olika från individ till individ? Är de iså fall...
Svar
11
· Visningar
1 417
Senast: Leoni
·
A
Hästvård Hade ni gjort det? Jag vet att världen är full av friska hästar men råkar gilla den här extra mycket. Den är ung (under 6 år) och har...
Svar
7
· Visningar
2 455
Senast: AnnikaH
·
Hästvård Har en liten lätt antydan när jag rider att allt inte står rätt till med min häst och är sugen på att åka till kliniken och kolla upp de...
Svar
9
· Visningar
1 639
Senast: Olympus
·
E
Foder & Strö det är för lite fosfor i min foderstat, tänkte på fosforbalans. men hur vet jag hur mkt jag ska ge av det? på hippocampus...
Svar
2
· Visningar
704
Senast: attempt
·
A
Foder & Strö Hur länge kan man räkna med att gräset fortfarande växer i mellersta Sverige?
Svar
8
· Visningar
9 506
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö hur kan man lära sin häst att äta betfor? hon skulle för första gången idag få smaka på det. tog en tugga å spottade ut det... förstår...
Svar
11
· Visningar
997
Hästvård Hur går man till väga för att göra en hältutredning på en häst som är hopplös att böja/lyfta benen på? Han backar, stegrar, hoppar...
Svar
11
· Visningar
1 280
Senast: Pipen-95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka