Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Hur mäter man på hästen vilken strl man den ska ha på täcket? Tackar-Jenny
Svar
2
· Visningar
720
Senast: Jempa77
·
Foder & Strö Jag har nu suttit och räknat på foderstater till pållarna. Använder hippocampus. Min fråga är då om balansprocenten ska vara så nära...
Svar
4
· Visningar
715
Foder & Strö Vad rekommenderar ni, Krafft Grund eller Hippo Basfoder? Har letat överallt på internet efter någon analys på Hippo, men hittar...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: Moffsan
·
S
Hästvård Hej, Jag måste köpa hö för vintern, men jag vet inte om jag ska köpa hö eller hösilage i småbalar. förre året har jag haft hö men då...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: Masse
·
H
Foder & Strö Är det någon som vet vad hink och säck kostar med Kraffts Miner blå? Hur många använder miner blå? Vad mer ingår då i foderstaten...
Svar
3
· Visningar
852
Senast: lundborg
·
E
Foder & Strö hur ser man på en häst om den för för mkt av energi, protein, och för mkt av alla mineralsorter?
Svar
2
· Visningar
683
Senast: pinky
·
Hästvård min häst har blivit sprutad i hasleden, antar att det kanske är en möjlig inflammation.. vet visste inte :confused: men finns det något...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Netted
·
Hästvård Är det för tidigt att klippa hästen redan nu?
Svar
3
· Visningar
717
Senast: roadkilled
·
W
Hästvård Vad har ni alla där ute för tipps, när det gäller ett nybildat överben, troligen genom slag ute i hagen. Vad använder ni på det? Det...
Svar
3
· Visningar
1 041
Senast: wolken fee
·
M
Hästvård En kollega till mig misstänker fång på sin 18 åring. Hon ringer för att få hjälp och veterinären säger: - "Jag kommer ut och tittar på...
Svar
16
· Visningar
3 456
Senast: ameo
·
B
Foder & Strö Har sett att många använder E och B vitaminer till sina hästar och andra preparat och tillskott. Varför används de och är dom verkligen...
Svar
14
· Visningar
1 545
Senast: bananen26
·
Hästvård vad innebär det att det blistrar?
Svar
3
· Visningar
1 067
Senast: minschamamman
·
E
Foder & Strö för er som inte ha gjort en höanalys, hur har ni gjort eran foderstat? eller har alla här på buke gjort en höanalys?
Svar
9
· Visningar
1 172
Senast: lundborg
·
Foder & Strö Hej! Vad har ni för erfarenheter av att ge hästarna örter? Har just beställt till mitt sto men har aldrig använt det tidigare...
Svar
9
· Visningar
1 381
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Har letat överallt men inte lyckats hitta mineral stjärnan alltså där man ser vilka mineraler som "slår ut" varandra. Någon som vet var...
Svar
5
· Visningar
802
Senast: TinyWiny
·
R
Hästvård Jag skäms nästan att jag inte kan detta, men då måste jag ju ta reda på det. Jag har haft min häst sen juli, och då var han just...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 392
Senast: tinafinis
·
F
Foder & Strö Jag vill höra allas åsikter om betfor, jag har hört så mycket om betfor att det är bra, o även att det inte är bra. Men jag vet att...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 482
Senast: pinky
·
Hästvård Jahapp, nu började det regna - såklart. Och käcka SMHI tycker det ska göra det hela helgen. Så jag måste skydda bandaget på något vis...
Svar
6
· Visningar
1 737
  • Låst
Hästvård Fick precis reda på detta av HH i en annan tråd. Visste ni detta? Har ni fått några alternativ av eran veterinär? Länk till artikel...
Svar
4
· Visningar
1 007
Senast: Boj
·
I
Foder & Strö hur mkt havre brukar ni ge era hästar totalt tex på vintern när dom får foder tre - fyra gånger dagligen? Jag ger min häst nu, ett...
Svar
15
· Visningar
1 281
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka