Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Har skrivit tidigare om dotterns ponny som börjat hosta. Ingen feber, nosflöde, svullna lymfkörtlar. Vet tog prover, allt var bra, Jaha...
2 3
Svar
45
· Visningar
18 259
Senast: Tereses
·
Hästvård Jag har, för två veckor sen, fått hem min första häst. Jag hyr henne från ett stall som har hästarna på sommaren, och hyr ut dem på...
Svar
13
· Visningar
1 225
Senast: Turnar0und
·
T
Hästvård Min shettis fick ju fång i förra veckan, alltså en vecka sedan, har gått på medicin fram tills idag. Hon går i sjukhage nu osv, är helt...
Svar
9
· Visningar
1 236
Senast: Tokmaja
·
Z
Hästvård Har hittat en trevlig D-ponny åt en väns dotter. Hästen hartävlat MSV hoppning. 13 år och mkt fin, trevlig att rida. Bra pris och...
Svar
15
· Visningar
12 265
Senast: ILOVEUJOEJOE
·
Hästvård Min nästa friska fånghäst hade puls fram i morse och stapplade ut från stallet. Jag fattade ingenting:confused::confused::confused...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: Hambo
·
S
Hästvård Hej! Jag har hand om en häst som har haft knäledsinflammation i framknäna, han har skrittats i ett halvår och haltar i trav på böjt spår...
Svar
16
· Visningar
1 856
Senast: Zandrah
·
C
Hästvård Har varit å kollat på en häst som vi är intresserade av att köpa. Hon har piphas... Har frågat alla möjliga "hästmänniskor" óm vi ska...
Svar
5
· Visningar
3 536
Senast: Babe
·
L
Foder & Strö fått årets värden på höt, ts 84,Mj 8 och smrp 87.. kvot på 11!!!:mad: räknade på foderstat men får för låg energi hela tiden...
Svar
9
· Visningar
962
Senast: lil-sis
·
N
Hästvård Måste fråga en sak, Min häst har fått en knöl, mellan ganascherna eller hur man ska beskriva det, en bit från underläppen. När jag...
Svar
3
· Visningar
1 065
Senast: notliM
·
K
Hästvård Jag ska flytta på min lilla polle till ett annat stall och dom har som krav att han ska vara ny vaccinerad. vi flyttar den 27. Och det...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Ni som fått hem, hur är kvaliteén på halmen i södra Sverige i år, sådär väldigt generellt? Förra året var ju helt kass så nu har vi...
Svar
7
· Visningar
859
Senast: Thera
·
Hästvård Hej! Mitt islandssto(lätt överviktigt) har de senaste veckorna fått varma framhovar och med tydligt kännbar puls vid kotan. Hon...
Svar
4
· Visningar
980
Senast: Satis
·
Foder & Strö vad vill man uppnå om en häst går på en proteinfri foderstat? :confused:
Svar
13
· Visningar
1 641
Senast: Boj
·
Hästvård Det är så här att min häst (3årig fbl vallck) blev svullen och varm i höger framben, för exakt en vecka sedan. Jag trodde då att han...
2
Svar
29
· Visningar
3 089
Senast: busigdemon
·
A
Foder & Strö Nån som vet på ett ungefär vad btfor brukar kosta per dl. Tacksam för svar
Svar
2
· Visningar
941
Senast: Natasja
·
K
Hästvård Hur lång tid ska man vänta med att rida efter att man har avmaskat hästen? tacksam för svar :bump:
Svar
3
· Visningar
1 505
Senast: lancelot
·
Hästvård Ja nu har den lilla pållen Stenis varit halt i fyra veckor och jag vet inte vad jag skall göra :confused:, hoppas på att nån här på buke...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 486
Senast: Beemergirl
·
M
Hästvård finns det ng lag på att man måste vac sin häst?
Svar
1
· Visningar
644
Senast: lil-sis
·
F
Hästvård hej all täbkte höra med er vettigt hästfolk om ni vet vad man kan göra med en snorig hostig häst? vad kan man ge? , jag ska börja ge...
Svar
16
· Visningar
1 788
Senast: Frejja
·
I
Foder & Strö vad är det för skillnad på Kraffst olika lucernprodukter egentligen mer än "formen" dom är i? jag ger lucernpellets till min häst för...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka