Konstig hälta..... HJÄLP!!! (långt)

Sv: Konstig hälta..... HJÄLP!!! (långt)

I måndags va vi på ÅB och det gick ganska så bra. Stenis har svarat på behandlingen som jag trodde men är inte haltfri på böjt spår. Han behandlades igen.
När vet satte kanylen i leden så var det lika mkt blod i ledvätskan som förra gången så det är nog en lång resa kvar innan det är helt över.
Vet visade bilderna som togs förra gången, han kunde ju inte se nåt men en liten förändring är det på skeletttätheten på en bild. Behöver inte vara nåt men kan ju lika gärna va nåt.... :(
Är inte ledvätskan bättre nästa gång måste man börja leta mer efter vad problemet är. Kommer att ta nya bilder nästa gång hur som helst för att se om förändringen som syntes på en bild är borta eller om det dykt upp nåt mer.
ÅB igen om tre veckor!

Ja det verkar inte riktigt som om detta vill ge med sig.... Han är fortfarande halt och ligger mkt i hagen nu och då när han kliver upp är knät ordentligt stelt.... Ser riktigt otäckt ut.... Åhhhh kära lilla Stenis du MÅSTE bli bra igen! :cry: Denna sommar har inte varit kul för fem öre så nu behöver jag nåt uppiggande....

Det kommer bli bra till slut ska du se. Oavsett hur jobbigt det är just nu så kommer allt att lösa sig till det bästa, det gör det alltid. Ta en dag i daget. Jag förstår dig.

Min häst blev också halt för några veckor sedan, och vet. trodde att det var gaffelbanden som spökade (Gjorde böjprov, kände och klämde). Tjejen min fick Finadyne, och hon blev bättre och sämre hela tiden, fram och tillbaka. Till slut blev hon så pass halt på ena frambenet att hon inte ville stödja på det alls, och var rejält svullen.

Jag ringde vet. hela tiden, vi spekulerade och funderade. Ringde även min hovslagare, som trodde att det var fång. Hon åt Butta några dagar, och blev helt bra efter några dagar med det. Alla trodde vi ju att det var fång.

Sen kom hovslagaren och verkade henne, och såg då att det varit en hovböld. Gissa om jag blev lättad. Under tiden hon var sjuk kände jag mig tom, jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Ovissheten tog alla mina krafter, att inte veta vad det är. Nu är hon helt frisk och piggare än aldrig förr. Jag är 100 % säker på att även din historia kommer att sluta lika bra.

Jag håller tummarna, och tänker på dig!!

Ja jag vill gärna tro att det ska bli bra men mitt i allt elände så kan man inte tro att det någonsin ska bli bra igen....

Tack :bow: för din omtanke och härligt att höra att din häst blev bra igen!

Ja i fredags var det då dags för ÅB för lilla Stenis igen.... Jag var en aning orolig att det inte skulle va nå bättre denna gång heller... Han va ju mindre halt och så men det va han ju förra gången oxå.... Hade alltså inte så stora förhoppningar utan hade föreställt mig det värsta tänkbara....

Hade tid 11.00 och var där, den underbara veterinären mötte oss och kollade på rakt spår och på böjt spår. Han va inte halt längre!!!! :) Han tog bilder som utlovat för att se om han kunde se nåt mer. Det syntes nu oxå en frändring på bentätheten på alla bilder. Inga pålagringar men kanske att det varit en spricka trots allt eller att han "stött" sig rejält.... Vet vet inte riktigt vad hältan berodde på men han är iallafall haltfri och fick behndling även denna gång för så att säga säkerhets skull.

Vet förberedde för att spola leden denna gång oxå men när han stuckit nålen blev han glatt överraskad av att se att ledvätskan nu va normal!!!! Han spolade inget utan gav honom bara kortisonet och tuppkamen.

Vi fick glada åka hem med en frisk häst som inte behöver nåt återbesök!!!! Visst kan det komma tillbax men jag får hålla koll och se tiden an helt enkelt!

Detta ordnade sig så nu får jag hoppas att allt annat trassel i mitt liv oxå ordnar upp sig!

:bow::banana::bump:

Kram å tack allihopa som kommit med tröstande ord i allt elände!

Då får man gratta i denna tråden med! Hoppas du haft ditt elände nu och att ni håller er friska!!!! :)

Vi har två sånna hästar för tillfället detta är endast avelston så de får gå under uppsikt och har nu börjat bli bättre men det har tagit två-tre veckor.
De har ingen svullnad, ingen puls, ingen värme och inga sår... veterinären trodde de hade sträckt sig långt upp i bogen eller att det satt i mjukdelarna och bad oss att vänta.
men det är värre då du har en ridande häst det är aldrig roligt att gå o vänta på att sin älskling ska bli frisk!
Lycka till och hoppas ni hittar problemet!

Ja allt är ju löst nu och han är frisk igen så det är bara att hålla tummarna att det inte kommer tillbax!

Nu är det en vecka sedan lilla Stenis blev friskförklarad och jag ser riktigt hur livsglädjen kommit tillbax!!! :) Vi har promenerat 15-20 min varje dag nu och han gillar att komma ut ur hagen och se sig omkring i världen igen!

:banana::bump::banana:

Det kommer bli bra till slut ska du se. Oavsett hur jobbigt det är just nu så kommer allt att lösa sig till det bästa, det gör det alltid. Ta en dag i daget.

inte alltid... min häst blev idag utdömd efter 1års kämpande.. :(

men kul att det gick bra här allafall!!

Den lilla busen är hur pigg som helst men jag har inte vågat spänna för honom för vagnen ännu... Rädd att det ska bli för mkt, men snart så är vi på G igen!

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
564
Senast: Grazing
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 001
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 980
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 773
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V