Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Foder & Strö Jag har ganska nyligen fått en d-ponny och vi har gett honom Racing prix och havre, men han har börjat få småsmå 'knutar' över ryggen...
2
Svar
22
· Visningar
1 633
Hästvård Hur mkt kostar det att bara verka en häst, inte sko, utan verka. Vet är hovslagare har väldigt olika priser, men ungefär hur mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 689
C
Foder & Strö min häst är nu halt, och kommer inte ridas på några månader (eller aldrig) när hon var igång fick hon: morgon: 1 kg havre 3 kg hö...
Svar
4
· Visningar
664
Senast: arabia
·
F
Foder & Strö Vad tycker ni om det? Vilket är bäst pellets eller muslin?? //freija
Svar
5
· Visningar
810
Senast: arabia
·
A
Hästvård Hur länge kan man ha hästarna ute om om man har bra med bete utan att stödfodra? Jag vet ju att näringsvärdet i gräset inte är så bra...
Svar
18
· Visningar
1 754
L
Hästvård "Min" tvååring gjorde sig illa för 9 dagar sedan och blev sydd. Såret har sett hyfsat ut men igår hade några stygn gått upp och det...
Svar
15
· Visningar
1 377
Senast: loch
·
Hästvård Grannens ardenner har slagit upp hoven så det har blivit en ungefär 1-2 cm bred spricka som går genom hela hoven. Deras hovslagare...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: Youmeoh
·
Foder & Strö Måste på något vis hitta ett foder som mitt sto lägger på sig vikt av utan att bli dålig i magen i samband med bete. Dvs jag har inte så...
Svar
4
· Visningar
818
Senast: lil-sis
·
F
Hästvård Vad är tecken på kvarka förutom , knöl mellan ganachena,feber,snorig,hosta? Och hur lång tid tar det i värsta fall för det att gå över ?
Svar
13
· Visningar
1 857
Senast: Fahlis
·
A
Hästvård Det finns säkert lika många åsikter om hur man ska behandla hästen när den har fått mugg/rasp som det finns hästar här i Sverige. Men nu...
Svar
5
· Visningar
1 755
Senast: Angely
·
T
Foder & Strö Min häst (NSV/halvb. korsn.) är precis galen i tistlar. Var vi går eller rider någonstans så måste han käka upp ALLA tistlar (i alla...
2
Svar
22
· Visningar
3 906
Senast: malinsky
·
Foder & Strö Hur använder man munkpepparfrön? Krossar och ger i maten bara? Dosering? Vilket blir billigaste i längden? Frön eller flytande...
Svar
7
· Visningar
2 260
Senast: tinafinis
·
J
Foder & Strö Hejsan hoppsan! Jag behöver hjälp av er bukefolk... En av våra hästar har gått ner sig oerhört mager nu i sommar. Han har tappat...
Svar
14
· Visningar
981
Senast: jumanji
·
R
Hästvård Hade tänkt ha mina hästar på spån i år, det är bara det att när jag haft pållarna inne en stund så har ena pållen mumsat i sig en massa...
Svar
6
· Visningar
1 497
Senast: rosita
·
Hästvård Jo, Polle åkte på korsförlamning i onsdags denna vecka. Hon fick en spruta med ngt B-vitamin mojjs i och utskrivet recept på Finadyne lr...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: Tagliabue
·
Hästvård Min häst har en skada på hasen (en knöl) jag märkte det för ca 1,5 månad sen, har bara skrittat under den tiden, vetrinären var och...
Svar
2
· Visningar
866
Hästvård Jag sålde ett kallblodssto förra året. Då var hon precis avvand från hennes fina fölunge. Fick samtal från nya ägaren igår och hon...
Svar
13
· Visningar
1 763
Senast: waldorff
·
Hästvård Hur vanligt är det att föl t.ex sträcker sig & blir halta? Min lilla sprattelhöna var häromdagen när jag skulle ta in dem &...
Svar
2
· Visningar
1 154
Senast: Snowball
·
Hästvård Ja, det lyckades min 2-åring med i slutet av Juli. Det var det värsta jag varit med om, mycket traumatiskt att se och inte kunna hjälpa...
2
Svar
27
· Visningar
3 308
Senast: zeus
·
P
Hästvård Jag har köpt hexocil för alla säger att det är så braaa....men hur mycket ska jag blanda ut det Står ju på danska på förpackningen...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: plommomgurkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V