Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Har precic börja ge lucern hack, märkte att det torkar snabbt när man öppnat påsen. Det kanske inte gör något? Är det lite torrt...
2
Svar
24
· Visningar
4 171
Senast: cristobal
·
R
Hästvård *Hur smittsamt är det egentligen? *Händer något mer än att de får utslag? *Om en häst står i samma stall som en som har ringorm...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: reykurboy
·
Hästvård Vad har ni för åsikter om att använda såna skor? Min hovis brukar alltid ha "vanliga" men i det sista har hon användt skor med...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 763
Senast: sissu
·
F
Hästvård Har 2 ponnyer som går med dessa på. Men dom har flyttat till viterhagen med resten av flocken. Jag är lite villrådig på när jag bör...
Svar
1
· Visningar
1 123
Senast: sofiaspel
·
S
Hästvård Min häst gick igenom ett taggtrådsstängsel för 2½ vecka sedan, när stygnen plockades sprack nästan allt upp (hon syddes sent) och kvar...
Svar
3
· Visningar
3 089
Senast: Terri
·
Hästvård Tog in min häst för att rida och såg att hennes ena öga är väldigt rött och rinner. Svullet med men man kan se ögat på henne. Har...
Svar
3
· Visningar
1 538
Senast: lillamy73
·
B
Foder & Strö jag har stora funderingar på att köpa en shire, ett sto som är född -98 och 172cm i manken. nu är frågan vad en sådan jätte kan tänkas...
2
Svar
38
· Visningar
5 750
Senast: iingentiing
·
Foder & Strö en dum och obildad fråga: är det "automatiskt" alltid högre protein värden i hö som innehåller mycket klöver, jämfört med hö som inte...
Svar
5
· Visningar
1 872
Senast: Invinciblestables
·
E
Foder & Strö Har ej lyckats få tag i fjolårshavre, och vill ej börja att fodra med årets havre ännu, då man ju alltid fått lära sig att det inte är...
Svar
3
· Visningar
936
Senast: Eskita
·
S
Hästvård Hej! Jag står nu inför ett ev. köp på ett 17årigt halvblodsto. Hon bes. av veterinär på ATG idag och fick en anmärkning på vänster...
2
Svar
36
· Visningar
2 830
Senast: tott
·
Hästvård Hur gör ni andra som har hästar med virrvarr man? Man kan rycka min hästs man och få den jättesnygg, i ungefär två timmar. Sen POFF så...
Svar
2
· Visningar
658
Senast: melvin
·
Foder & Strö Funderar lite på det här med hösilage. Har endast fodrat med hö till mina hästar hemma. Min häst som nu varit uppstallad i annat stall...
Svar
3
· Visningar
1 166
Senast: oki
·
A
Foder & Strö :) Vad har havre för pris idag om tex köper en säck på granngården, vad blir priset per kg.
Svar
2
· Visningar
624
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Vad är egentligen soja för något? Vet ju att det är ett foder med mkt protein, men vad kommer det från? Någon som förstår min fråga och...
Svar
9
· Visningar
1 071
Senast: Sleepy
·
Hästvård Nån som vet lite mer om vad shiver är, hur det yttrar sig och vilka konsekvenserna blir, samt om det kan behandlas? Hur får hästen det?
2
Svar
37
· Visningar
9 234
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Nån som har erfarenhet av sån? Problemet: pållan blir jättefet på sommaren. Hon rids ordentligt tre-fyra gånger per vecka hela...
Svar
6
· Visningar
1 483
Senast: Strajder
·
K
Foder & Strö Nu skulle jag behöva lite råd från er som brukar fodra med lusernhack och lusernpellets... Min häst börjar tunna ur och jag vill så...
Svar
12
· Visningar
1 849
Senast: klabbarparn
·
Hästvård Nu har min korv på helosantuben gått sönder, så jag undrar om jag kan skippa den och använda 4ess i typ mungipor t ex? Kanske inte är...
Svar
7
· Visningar
1 023
Senast: Evergreen
·
M
Hästvård sulle nagon person beratta lite om fang...har haft turen att aldrig raka ut for denna hemska sjukdom...snalla beratta lite valdigt...
Svar
3
· Visningar
750
Senast: marbella ryttare
·
Hästvård Jag har faktiskt gjort ett litet experiment. :) Och skulle vilja dela med mig av detta.... (Trodde jag redan lagt in tråd om det men...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 825
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023