Ni som tvivlar på BackOnTrack

Sv: Ni som tvivlar på BackOnTrack

Öhh:(nyfiken vad är sensoraldosa:confused: Har jätteproblem med en envis tennisarm&ont i axlar tror ni BoT skulle vara värt att prova (använder ju till mina pållar)!! Har fått en massa kortisonsprutor men de hjälper ju bara ett tag!! Finns det speciella till armbågar och axlar??

Sensoraldosa är en elektråd som kopplas till den nerv som är trasig, i mitt fall armen.
Dosan opereras sedan in under underhudsfettet i magen!
Typ pagemaker fast i magen:rofl:
Är inte hundra på att jag fattat det rätt, men jag hoppas det!

Till tennisarmbåge och onda axlar skulle jag prova bot på!
Det finns ju både armbågs skydd och hela tröjor!
Det rekomenderas till detta på deras hemsida!

Akta dig för att ta kortison för ofta, det kan göra det hela värre:mad:

Har diskbråck och fruktansvärt ont i högerbenet till och från eftersom bråcket klämmer på nerver.
Har tvättat hästens BoT paddar och faktiskt tänkt prova på mitt ben.
När man har så j*kla ont ibland trots smärtstillande tabletter är man beredd att prova vad som helst!
Återkommer med resultat.

Har diskbråck och fruktansvärt ont i högerbenet till och från eftersom bråcket klämmer på nerver.
Har tvättat hästens BoT paddar och faktiskt tänkt prova på mitt ben.
När man har så j*kla ont ibland trots smärtstillande tabletter är man beredd att prova vad som helst!
Återkommer med resultat.

Aj....:(
Ja gud så spännande!
Blir du stel också av det, eller är det smärta och inflammationer som du lider av?
Ska verkligen bli roligt att se om du känner någon skillnad efter ett tags användning! :)

Jag har lindat hästens ben efter tävlingar och tycker nog att dom hjälper bättre än vanliga fleese-paddar,
MEN...
Dom sitter ju inte kvar, sånt skit.:mad:dom bara halkar..grrr

Ok om hästen står inlåst i en box, men mina går ute alltid och då sitter dom inte kvar. Isåfall skulle jag få linda väldigt hårt och det kan få förrödande konsekvenser..
Och springa runt å leta på några hektar efter svindyra tapp-lindor
känns inte så skoj.

Nog borde det gå att tillverka dom i ett "trögare" material och ändå ha dom speciella fibrerna med ?
Undrar om dom sitter i det yttre tyget eller inuti ?

Jag har lindat hästens ben efter tävlingar och tycker nog att dom hjälper bättre än vanliga fleese-paddar,
MEN...
Dom sitter ju inte kvar, sånt skit.:mad:dom bara halkar..grrr

Ok om hästen står inlåst i en box, men mina går ute alltid och då sitter dom inte kvar. Isåfall skulle jag få linda väldigt hårt och det kan få förrödande konsekvenser..
Och springa runt å leta på några hektar efter svindyra tapp-lindor
känns inte så skoj.

Nog borde det gå att tillverka dom i ett "trögare" material och ändå ha dom speciella fibrerna med ?
Undrar om dom sitter i det yttre tyget eller inuti ?

De keramiska trådarna sitter i tyget, inte inne i fodret. Det finns ju nya paddar nu, med kardborre, som man slipper linda på. De är däremot svindyra.... :(

Det är väl både smärta och inflammation,samt att jag blir stel när jag inte kan röra mig ordentligt:(
Nu har jag lagt mig i soffan med en pad runt benet och den andra paden bakom ryggen:D Har väl legat här i 15 min.

Det är väl både smärta och inflammation,samt att jag blir stel när jag inte kan röra mig ordentligt:(
Nu har jag lagt mig i soffan med en pad runt benet och den andra paden bakom ryggen:D Har väl legat här i 15 min.

Hehe, hoppas det hjälper!
Tror du måste ha det på länge för att känna något, kanske tar några nätter oxå. Så går det så ha det på hela natten, om det inte är bökigt. :idea: det var lite bökigt att ha två paddar lindade runt knäet även på natten. Man kunde inte röra sig så smidigt liksom...men det var det värt. :)

knapplån

På tal om ständiga inflammationer. Har haft det i en överbelastad led i flera år. Testade äta msm och nu så har jag inte känns av leden alls på snart 2 månader. Brukar normalt bara ha tur några dagar då och då som den inte känns.

Jag använder karborr B o T på min häst på bakbenen, och vanliga B o T paddar på frambenen. och jag måste säga att jag tycker att paddarna ger ett bättre resultat! Knakse för att när man lindar att det blir "stadigare". Min ähst kan inte ha karborr B o T (tofflorna som vi kallar dom i vårat stall) på frambenen pga att dom alltid halkar ner på natten och han trampar på dom. Det vet jag att många har problem med, att deras "tofflor" sitter dåligt på många hästar.

Ivilket fall så tycker jag att B o T är världensbästa och funkar jättebra på tex gallor.

Funderar på att köpa ett B o T täcke, ngn som har erfarenhet? Hjälper det mot spänningar i ryggen?

Hade padden bakom ryggen under hela natten men på benet var jag tvungen att plocka bort den men det är väl en vanesak.
Kan inte säga att jag känner nån skillnad ännu,fast det var skönt med paden bakom ryggen iaf:)
Kan prova fler nätter, vill börja se nån förbättring snart,längtar ju så efter att kunna rida igen:cry:

Jag har faktiskt gjort ett litet experiment. :) Och skulle vilja dela med mig av detta....
(Trodde jag redan lagt in tråd om det men mitt minne kanske är dåligt....)

Ditt minne stämmer säkert, tråden har troligtvis tagits bort för att den bryter mot forum reglerna. din tråd räknas som reklam för en specifik produkt och det är inte tillåtet.

En sak jag kom att tänka på när jag läste i tråden är att man nog bör vara försiktig med akuta skador, förutom att man inte ska öka blodgenomströmningen när det kan finnas blödningar så kan man ju få FÖR snabb läkeprocess vilket inte är bra (har man t ex en sträckning/stukning kan man få försämrad rörlighet, åtminstone har jag lyckats med det genom att läka "för" snabbt :p ).

Ditt minne stämmer säkert, tråden har troligtvis tagits bort för att den bryter mot forum reglerna. din tråd räknas som reklam för en specifik produkt och det är inte tillåtet.

Men BoT diskuteras ju flitigt i många trådar här, och där pratar många sig varma för produkten. I så fall borde det räknas som lika mkt reklam.
Detta är en upplevelse fårn mina sida, inte menat som reklam.

Hej!

Du har testat 4 nätter En gång.. Det är inte direkt ett "trovärdigt" test. För att veta om det var "turen", någon typ av placebo eller den faktiska effekten av BoT skulle det behövas att du gjorde om exakt samma test flera (massa massa, typ minst 100) gånger.

När du gjort om testet så många gånger och det funkar fortfarande, då skulle jag känna mej mer övertygad om att det funkade på dej. Däremot kan man ju inte säja nånting om huruvida det funkar på någon annan, för bevisat är ju bara att det funkar på dej.

Och strålningen är den infraröda dvs värmen som reflekteras..

/ Lavinia, som tyvärr blivit tvingad att lära sej se vilka test som är trovärdiga och tillförlitliga och därför blivit mer kritisk i min syn på ..allt.

Borde vara betydligt lättare att avgöra placebo eller ej på hästar. Om man hittar en bra metod att avgöra om det blivit bättre eller inte vill säga.

Jag brukar se det såhär - hästen blir säkert mentalt påverkad av hur ägaren känner sig/är på för humör/tänker. Om ägaren gör något för att hjälpa hästen läka kommer hästen säkert känna av ägarens omsorg och ägaren kommer få bättre samvete av att man gör något för sin häst. Slutsats = även om det inte fungerar så har man råd kan man satsa på något man tror på. Sen ska man såklart inte försaka sådant som faktiskt bevisligen fungerar för det.

Hej!

Du har testat 4 nätter En gång.. Det är inte direkt ett "trovärdigt" test. För att veta om det var "turen", någon typ av placebo eller den faktiska effekten av BoT skulle det behövas att du gjorde om exakt samma test flera (massa massa, typ minst 100) gånger.

När du gjort om testet så många gånger och det funkar fortfarande, då skulle jag känna mej mer övertygad om att det funkade på dej. Däremot kan man ju inte säja nånting om huruvida det funkar på någon annan, för bevisat är ju bara att det funkar på dej.

Och strålningen är den infraröda dvs värmen som reflekteras..

/ Lavinia, som tyvärr blivit tvingad att lära sej se vilka test som är trovärdiga och tillförlitliga och därför blivit mer kritisk i min syn på ..allt.

Jo jag förstår din synpunkt, men jag står ändå fast vid att det är en markant skillnad vid detta och andra produkter jag provat.
Så är det bara.
Och att jag innan dess även haft positiva resultat med BoT på mina hästar,och då speciellt gamlingen som har en stor galla på en kotan, styrker ju oxå min ståndpunkt.

Jag är inte ute efter att övertyga någon, än mindre få någon att köpa produkten. Jag bara delade med mig om mitt resultat ,och även om jag inte provat BoT förut så vet jag nog skillnaden på det resultatet och de jag fått med andra produkter. Så är det. Inte sagt att det ska vara något vetenskapligt bevisat.

Borde vara betydligt lättare att avgöra placebo eller ej på hästar. Om man hittar en bra metod att avgöra om det blivit bättre eller inte vill säga.

Jag brukar se det såhär - hästen blir säkert mentalt påverkad av hur ägaren känner sig/är på för humör/tänker. Om ägaren gör något för att hjälpa hästen läka kommer hästen säkert känna av ägarens omsorg och ägaren kommer få bättre samvete av att man gör något för sin häst. Slutsats = även om det inte fungerar så har man råd kan man satsa på något man tror på. Sen ska man såklart inte försaka sådant som faktiskt bevisligen fungerar för det.

Är inte riktigt säker på att jag förstår ditt inlägg, det var lite luddigt :)
Jag visar hästen samma omsorg och kärlek när jag lindar benen oavsett vilken pad jag använder. Så om du menar att det är just omsorgen som skulle göra att hästen känner sig bättre låter det lite konstigt, men jag kanske fattat allt fel, är lite trött.:o

Alltså - jag är själv (vet inte riktigt hur jag ska uttrycka det) skeptisk mot back on track, magneter, kosttillskott osv. Det mesta som jag inte är tillräckligt utbildad inom/insatt i för att förstå fullt ut :p men det betyder inte att jag ratar det rakt av, bara att jag inte är fullt övertygad om att det fungerar. Värme och bättre blodcirkulation i all ära, men jag tror inte det kan fixa allt (särskilt inte när det oftast är symptomen man kan få bort med hjälp av dessa verktyg snarare än orsaken som kan sitta någon helt annanstans).

MEN man själv som hästägare vet jag av erfarenhet brukar kunna bli upprörd för "minsta lilla" t ex lite gallor på benen. När man inte vet vad som faktiskt bevisligen fungerar kan det kännas bra att ändå göra något som förhoppningsvis kan hjälpa. Sen VAD man gör tycker jag är mindre viktigt, om än så bara säga till benen "sluta vara så galliga!" :rofl:

Ja alltså, man ska ju inte tro att BoT och alla andra liknande produkter är någon slags magi som tar bort roten till det onda, för så är det ju verkligen inte. Däremot är det ett mkt bra hjälpmedel, till tex gallor, som ju kan finnas där utan att vara "farliga" tex.
Man ska ju inte tro att det botar hältor, sneda ryggar etc, men det hjälper en häst som är clean att hålla sig fräschare tror jag iaf. :)
Också hästar som har dålig blodcirkulation kan vara hjälpta av detta. Men men man bör nog inte göra annat än att ta en häst till en vet. om man misstänker det är nåt fel på den.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation
  • Katthår

Hästrelaterat

Tillbaka