Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Det finns ju ett flertal tillskott som sägs förebygga ledproblem och förbättra ledernas funktioner, t.ex. Cortaflex, Biosynov osv. Är...
Svar
16
· Visningar
4 627
Senast: Johanna89
·
D
Hästvård En häst som är ny i stallet var inte skodd på 9 veckor och hade rätt långa hovar när den kom stallet, den slog i hop sig lite bak i...
Svar
7
· Visningar
884
Senast: Mitzi
·
H
Hästvård Nu måste jag få rätsida på denna fråga. Många anser att fång är lika ärftligt som eksem,hur är det igentligen???
Svar
11
· Visningar
2 745
S
Foder & Strö Har hört av en del att linfrö ska vara bra för pälsen & så. Tänkte testa med detta till min ponny vid installningen. Men undrar lite...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 885
F
Hästvård Någon som vet var man kan hitta förslag på hur man inreder ett stall? Alltså inte med vilken typ av box etc man skall ha, utan VAR...
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: ang
·
Foder & Strö Ja antagligen är väl vikterna olika men ca? Sitter o försöker tänka ut varifrån jag ska köpa höet. Min lokala bonde tar 350 för en...
Svar
10
· Visningar
7 857
Senast: arabia
·
G
Hästvård Hur många kronor tar er hovslagare för nya skor r.o. på din häst/ponny?
6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 063
Senast: malinsky
·
Hästvård har funderat lite fram och tillbaka nu min herre blir nästan svett av att ha täcke ute.... men samtidigt börjar han bli välldigt...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 599
Senast: Vindelkusken
·
Foder & Strö Är det någon som vet hur mycket näring (MJ) som försvinner ur betfor som blötlagts, när överflödigt vatten hälls bort och betforen...
2
Svar
29
· Visningar
2 335
Senast: kickikompis
·
Hästvård Hej, vill ha bukares erfarenhet igen! :bow: Just nu använder jag sportliniment på benen och "hoppmuskeln" nät jag har...
Svar
13
· Visningar
2 100
Senast: Modest
·
Hästvård Är det inte så att fenylbutazon har livstids karéns? Veterinären igår skrev ett halvår.. Det måste väl vara fel? Funderar bara då...
Svar
8
· Visningar
3 252
Senast: lillamy73
·
S
Hästvård Hästen ska vara bandagerad från kronrand upp till armbåge (bättre beskrivit som hela höger framben!). Jag har bomull, gasbindor och...
Svar
10
· Visningar
2 424
Senast: legendier
·
Hästvård Jag som inte är så kunnig på det området skulle gärna be någon förklara för mig vad det innebär. Jag har nämligen blivit mejlad av en...
Svar
3
· Visningar
1 175
Senast: remmis
·
Foder & Strö Är på g att byta stall från månadsskiftet och har hittat en stallplats som verkar väldigt bra (dock inte varit ute och kollat än) MEN...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: Invinciblestables
·
C
Foder & Strö Tänkte kolla om det är någon som vet om det är någon skillnad på hippo alfa och lusern pelletsen? Min kille e svår och få upp i hull...
Svar
17
· Visningar
3 633
Senast: lundborg
·
I
Foder & Strö vet att det finns många trådar om lucernen men jag hittar ingen om detta. Jag fodrar min häst med kraffts lucernpellets och blötlägger...
Svar
12
· Visningar
1 769
Senast: lundborg
·
M
Hästvård Jag har en irish cob och han har svettats väldigt lätt och mycket under hela sommaren och såklart nu med han har ju redan börjat få...
Svar
13
· Visningar
1 511
Senast: Lavinia
·
Hästvård Nån som vet om fläderbuskar är giftigt för hästar?
Svar
5
· Visningar
4 742
Senast: BodilBokollon
·
Hästvård När sadelutprovaren var på besök så påpekade hon att hästen hade alldeles för stora påskjutarmuskler. Jag fattade inte vilken muskel hon...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 093
Senast: Lickety
·
B
Hästvård min ponny har fått bölder i svansroten som har spruckigt och var kommer ut, jag tvättade med jodopax och sårtvätt igår, och idag var...
Svar
8
· Visningar
1 536
Senast: moonlightgarden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka