Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vem gör vad? Vad är det för skillnad på vilka undersökningar de gör resp behandlingsmetoder som används? Vilka utbildningar finns för...
Svar
2
· Visningar
653
Senast: Maran
·
Foder & Strö jag har hittat havre som jag kan få köpa. det är matildahavre som säljs för 1,10 kg kg + moms. det är väl ändå billigt? är det något...
Svar
4
· Visningar
862
R
Hästvård Min häst kom hem ifrån betet igår, och jag är lite förvirrad för tillfället(så ha överseende med det) Jag undrar om jag ska avmaska...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: renatechampion
·
Foder & Strö Jag föredrar att använda hack men det var slut så fick nu köpa pellets istället.... Mina hästar brukar inte vara så förtjusta i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 712
Senast: sassiball
·
J
Hästvård Veterinärtid är beställd men det är en veckas väntetid, så tills dess; Vätska kring ett framknä, värme till en början, ej längre...
Svar
13
· Visningar
2 143
F
Hästvård Min häst har haltat ett antal ggr senaste 1,5 veckan just i trav faktiskt. Det började med att jag longerade en dag o hästen snubbla...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: millan71
·
D
Hästvård Hej alla! Flickan har gått och blivit halt vänster fram. Håller på att rida in henne och satt upp en stund i söndags. Max 10 minuters...
Svar
6
· Visningar
798
Senast: Bialitt
·
W
Hästvård Brukar ni klippa era 3-4 åringar om man ska jobba/träna/tävla dem under kommande senvinter/vår? (Dvs så att de är klippta när de blivit...
Svar
16
· Visningar
1 682
Senast: poff
·
S
Hästvård Jag skulle vilja veta era erfarenheter av just vargtänder samt andra tandrelaterade problem...! Vad fick er att misstänka tandproblem...
Svar
13
· Visningar
2 177
Senast: Piraya
·
P
Hästvård Idag har jag vaccinerat min häst. Frågade vet. om stelkramp å hästinf. Jag har gett honom en dubbel i juni, en i Juli och ska ge nästa...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: _pirate
·
Foder & Strö Kan man ge fri tillgång på lucern eller finns det då risk för proteinöverskott? Givetvis beror det på hur mycket dom äter, men säg ett...
Svar
11
· Visningar
1 299
Senast: Totola
·
Hästvård Nu blir min häst skadad igen. Idag var det frambenet han inte ville stödja på. Inget svullet och inget sår. Antagligen är det en...
Svar
4
· Visningar
926
Senast: Sar
·
Hästvård Undrar bara en liten sak, röntgade minhäst idag och han blev givetvis bedövad, ca kl 2. Kan man rida en häst på kvällen, ca 20 00 som...
Svar
6
· Visningar
1 351
Hästvård Ponnyn är svullen i vänster bak precis under kotan. Misstänker att det är mugg eftersom det är sårskorper i karleden. Hagen har även...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: hillevie
·
M
Hästvård Ni som fått rekommendation om att banta era hästar. Hur har ni gjort? En häst i ett stall i närheten bantas just nu, och JA det behövs...
Svar
12
· Visningar
1 475
Senast: Tokmaja
·
Hästvård Undrar bara en liten sak, röntgade minhäst idag och han blev givetvis bedövad, ca kl 2. Kan man rida en häst på kvällen, ca 20 00 som...
Svar
6
· Visningar
818
Senast: Zeeke
·
I
Hästvård (vet inte om tråden ligger rätt men tror det!) Min häst som jag har haft sen ca 3månader tillbaka har sedan jag köpte henne haft små små...
Svar
8
· Visningar
1 213
F
Foder & Strö Nu rids inte min häst eftersom hon är sjuk, hon får i vanliga fall 0,5 kg musli morgon och kväll + 0,5 kg betfor morgon och kväll...
Svar
6
· Visningar
703
Senast: Camomill_
·
M
Hästvård på täcke?? idag tex var det varmt ute och mest uppehåll från regnet kommit nån liten skur nu på eftermiddagen. jag red på...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: Satis
·
C
Hästvård Min häst var hos vet igår, och det konstaterades att hon hade kotledsinflammation. Nu så ska hon ha boxvila i ett tag o sedan ska hon...
Svar
3
· Visningar
1 091
Senast: caroline_star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Valp 2025
  • Guldfasanerna