Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Allt har fungerat så bra, mitt fullblod har haft kanon fina och hårda fötter :bow: Skodd var 6-8 vecka. Förra skoningen gick hon...
2
Svar
39
· Visningar
4 236
Senast: jerseyko
·
Hästvård Har en gammal islandshäst som vi tog över för drygt ett år sedan då hon skulle slaktas. Hon har fång och fick helt fel mat osv hos förra...
Svar
5
· Visningar
878
Senast: tjoller
·
C
Hästvård Hej! Jag köpte en 13 årig varmblods travare den 2/9-07. I fredags eftermiddag märkte jag att min tjej haltade lite. När jag på...
Svar
2
· Visningar
663
Senast: Tussilago
·
Foder & Strö hur mycket kraft grov kan man ge om dagen? självklart beror det på hästen också! men som med lucern, det kan man ju ge i fri...
Svar
7
· Visningar
1 134
Senast: milly
·
S
Hästvård Jag har ett halvblod, 9 år, som i juni i år fick diagnosen hovledsinflammation bägge fram. Efter en lååång sommar med promenader...
2
Svar
21
· Visningar
3 306
Senast: Tora
·
Foder & Strö Har ett fullblod som är svårfött och har nu suttit och läst en massa trådar om foder till svårfödda hästar/hästar som behöver upp i...
Svar
3
· Visningar
767
A
Hästvård Någon som har erfarenhet av detta? Vill veta allt! Är det ärftligt? Är det vanligare hos vissa raser? Vet att man kan operera detta...
Svar
3
· Visningar
743
Senast: Alazan
·
Hästvård För er som var intresserade av att se fler hovbilder så kommer det några här. -Vill bara börja med att säja att jag har en utbildad...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 998
Senast: Popplin
·
C
Hästvård Har nyss hämtat hem ny häst och tänkte ta träckprov så fort som möjligt. Ville dock avmaska henne innan jag släppte ut henne i hagen...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: cafu
·
S
Hästvård Min 5 åring får tappskor titt som tätt. Finns de något man kan göra för att få dom att sitta bättre? Eller finns de ngt foder...
Svar
18
· Visningar
1 058
Senast: ang
·
Foder & Strö Hur har ni löst det med o väga hösilage? Jag har en vanlig lövkorg men eftersom hösilaget är så torrt så får man ju inte plats med så...
Svar
14
· Visningar
828
Senast: RIA
·
P
Hästvård Är det någon som har något bra tips på hur man får sin häst att dricka mera vatten? Tacksam för alla tips!
Svar
11
· Visningar
1 514
M
Hästvård Är det bara min häst som redan ser ut som en isbjörn? Det har ju inte ens varit kallt än men ändå har en av mina hästar satt ganska...
Svar
11
· Visningar
791
Senast: Emelei
·
F
Hästvård --- att kastrera en hingst? Cirka ungefär på en höft alltså. På klinik? Hemma?
Svar
7
· Visningar
752
Senast: hillevie
·
Hästvård Vad är bra att använda efter en hård hoppträning? Ska jag bara linda för värmens skull? Ska jag använda något liniment? Isf vilket...
Svar
12
· Visningar
1 215
Senast: Olympus
·
M
Hästvård Hej hur ser en häst eller ponny född -o6 ut i munnen tänderna? snälla kan ni inte fota era o lägga in så jag får se.Har nämligen köpt en...
Svar
5
· Visningar
820
T
Hästvård Hej! Jag är en dressyrtjej som sedan ett halvår har ett jättehärligt fullblod att träna med. Han kunde inte mycket när jag fick honom...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: Modett
·
S
Hästvård Min häst har fått gallor på frambenen. Hur ska jag behandla det? Jag har läst att man kan ha värmebandage o så. men finns det något...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 402
Senast: Modett
·
Hästvård Varje höst med början i slutet av Augusti så får min medryttarhäst kli på svansroten och i mankammen. Vid svansen är det precis i vecket...
2
Svar
21
· Visningar
3 229
Senast: catta_84
·
L
Hästvård Hejsan alla bukare. Behöver hjälp, igen! Jag och en vän har tittat på ett sto som låter jättetrevlig och som passar vår plånka perfekt...
Svar
11
· Visningar
1 011
Senast: Lantlolla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V