Sv: Gallor

Tack för att du förklarar på ett bra sätt :bow:
Detta var vad även jag ville säga:crazy:

Jag har också maaaaaassor av frågor, men jag ringer alltid vet och frågar vid behov, för som sagt... det kostar ju inget.

Hej från hambo

Det var så lite :angel: Jag förstod att vi var inne på samma linje. M.

Jag vet inte varför hon inte sa åt mig att göra det, men jag ringde vet sen iaf!

Jag har fått tips att jag kunde ta lite liniment (använder radital) och bara stryker på där gallan är, och sen lindar benen över natten. Så försvinner dom sedan :) Men jag var tvungen att göra å 3-4 nätter för att dom skulle gå bort :)

Hejsan!

Glider in med en fråga kring detta med gallor - det händer att min kuse blir lite smågallig, främst vid vila. Förvisso blir det alltid bättre med motion, men "better safe than sorry" så har köpt ett liniment (Eclipse Ice Gel http://www.eclipsebiofarmab.se/pdf/pbicegel.pdf) att använda som skulle vara bra för leder och senor.

Frågan jag vill ställa är om någon provat kyl-lera (swedeclay http://www.hastshopen.se/products/BF1055.aspx) mot gallor? Stod och vägde mellan linimentet och detta (ca samma pris) men börjar testa linimentet som sagt. Vore dock bra om någon har provat leran och kan ge ett betyg!

Jenny och Modesty

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
2
Svar
23
· Visningar
2 211
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 101
Senast: Freazer
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
700
Hästvård Undrar om noen har hatt inflammasjon eller annen skade i laddet mellan scapula og humerus i frambenen? Aven annen problematik der? Har...
Svar
3
· Visningar
248
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Valp 2025
  • Guldfasanerna