Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Min häst har fått små konstiga knölar på bogen & lite på halsen, vet inte alls vad de är. och känner man så är dom små och runda och...
Svar
5
· Visningar
1 226
Senast: Johanna89
·
Hästvård Hittade en av sommarhästarna nu på morgonen med ett jätte fult sår på fambenet. Hon hade gått igenom grinden in i en annan hage. Får...
2
Svar
34
· Visningar
2 381
Senast: Maléne
·
Hästvård Hur påverkar det gången? Och vad gör man för att bäst träna en häst som fått omdömet veka kotor? Känns ju som att man vill stärka hästen...
2
Svar
33
· Visningar
11 625
Senast: Charlotte
·
E
Hästvård är det någon som kan tänka sig veta/tro vad min häst har? han är svullen om kinderna. det ser ut som att han blåst upp luft i dom...
Svar
17
· Visningar
3 892
Senast: Caterpillargirl
·
T
Hästvård Jag har hört talas om en salva som ska hjälpa jätte bra mot sommareksem och liknande. Den är grön! Ska tydligen vara en riktig...
Svar
5
· Visningar
1 364
Senast: Solosanta
·
Foder & Strö (Och nej, ingen förfrågan om uträkning, den har jag gjort själv..) Har analyserat hösilaget, MJ 6,1 och Smrp 40,9, vilket ger en kvot...
Svar
12
· Visningar
1 008
Senast: Thera
·
Z
Hästvård Har någon i detta avlånga land koll på kostnader etc för karantän och allt vad det heter? hur går det till? vart kommer hästen isf stå i...
Svar
6
· Visningar
1 827
S
Hästvård Varför ger man linfröolja till hästarna? Det är många som har det i fodret i stallet, det är därför jag undrar :rofl: Tack på förhand!
Svar
10
· Visningar
1 991
Senast: Ylva86
·
Hästvård Har en häst sedan juli i stallet. Reagerade nu för någon vecka sedan att den var väldigt ljuskänslig när man satte på ljuset i stallet...
Svar
7
· Visningar
12 010
Senast: Coconut
·
F
Hästvård Jag ska skaffa en häst som hade fång förra sommaren. Har varit och provat honom flera gånger och verkligen ÄLSKAR honom.. 4-årig kille...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 463
Senast: cassina
·
Hästvård Min häst fick för ca 2 veckor en inflammation i underhuden i sitt ena bakben. Hon sattes på penicillin och inflammationhämmande i 5...
Svar
3
· Visningar
1 006
Senast: Zuzzi
·
Foder & Strö Hittade torkade morötter i en foderaffär här. Men de visste inte hur man skulle "fodra" med dom! Vi prövade att slå kokande vatten på...
Svar
14
· Visningar
2 352
Senast: satanic
·
Hästvård I våras fick min häst hosta. Hade ute veterinären som sa att det pga av det dåliga vädret vi haft! Hans hästar lät likadant! När...
Svar
4
· Visningar
777
Senast: Mellvina
·
T
Hästvård Min unghäst är lite svullen vid halsen alldeles bakom ganaschen, kan det vara körtlarna. Någon som har erfarenhet?
Svar
5
· Visningar
919
Senast: _vizzla_
·
H
Hästvård För några år sedan var jag på ridläger, där fanns en häst som fått nåt konstigt med sina bakfötter, tyvärr hann jag åka hem innan jag...
Svar
4
· Visningar
868
Senast: Hosianna
·
A
Foder & Strö Skulle vilja veta vad ni betalar varje månad för enbart foder, grovfoder och kraftfoder. Berätta gärna var ni bor, kul att se skillnader...
Svar
12
· Visningar
1 116
Senast: Lotus
·
Hästvård Har nyss varit in med min kille på kliniken för andra gången sedan april. Vi började med kotledsinflammtion i båda frambenen. Sprutades...
2
Svar
38
· Visningar
5 650
Senast: millan71
·
S
Hästvård Vet inte om jag lägger denna tråd rätt :confused:- Jaha nu är Min Fjording utredd (se mina andra trådar). Hon hade en Stor...
Svar
8
· Visningar
961
Senast: sussa
·
Hästvård Min häst går ju i sjukhage efter ett fånganfall i början av sommaren, men verkar nu vara ganska återställd. Smärtfri åtminstone, och har...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: poetin
·
M
Foder & Strö Jag funderar på att börja använda Racing istället för Krafft pga priset. Är det någon som vet vad Kraffts groov 90 och 125 och grund...
2
Svar
24
· Visningar
2 277
Senast: Maxmax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka