Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Det står att hästar upp till 140 cm ska ha 10 gram per dag. Och var decimeter till på hästen utöver dessa 140 cm ska ha 5 gram till...
Svar
3
· Visningar
895
Senast: diny
·
Hästvård Hit med tips om hur ni håller era skimmlar vita! Min skimmel ser för närvarande ut som en gulskäck med inslag av gröna...
2
Svar
24
· Visningar
3 924
Senast: Punkity
·
T
Hästvård Hm.... En häst jag vet ska triangelmärkas pga en "Osynlig"hälta i ena knät fram,vet sejer att hästen kommer kunna ridas(skogsmulle...
Svar
4
· Visningar
919
Senast: diny
·
T
Hästvård Funderar... Jag är sugen på att köpa en häst som står på ridskola just nu. Han har en skada (överben) på skenbenet fram. Han fungerade...
Svar
5
· Visningar
934
Senast: Zandrah
·
L
Hästvård hej jag undrar om någon vet någon sida med imformation om häst sjukdomar, för jag ska gjöra en liten perm så att det är bara och kolla...
Svar
3
· Visningar
642
Senast: loch
·
M
Hästvård jag har tidigare skrivit en massa inlägg om min drygt 15 år gamla tant som efter att antagligen ha dragit omkull i hagen var halt på ena...
Svar
1
· Visningar
1 052
Senast: marlin
·
Hästvård Kom precis hem från stallet... Min häst var lite halt förra veckan men var igår haltfri... Idag var hon jätte halt :crazy: Men hon...
Svar
4
· Visningar
859
F
Foder & Strö har funderat på att ta en analys på höet i år, men vet inte vart jag skall vända mig för att få analyspåsen? och vart jag skall skicka den?
Svar
1
· Visningar
829
Foder & Strö vad skulle ni ge ett dräktigt sto? motivera.
Svar
5
· Visningar
1 252
T
Hästvård Hm.. Nu har jag en klurig fråga till er.. Jag vet om en tio årig arab som har pålagringar i knät.. Dom tror att de va en...
Svar
2
· Visningar
733
Senast: Tilla
·
L
Hästvård Är det någon som vet om det är OK att blötlägga lusern hackad strå och hur länge kan den stå blötlagd innan utfodring utan risk att bli...
Svar
10
· Visningar
10 101
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö jag vill veta mer om matildahavre, fick inte så mycket respons i min andra tråd, men visserligen handlade den inte enbart om...
2
Svar
30
· Visningar
3 014
Senast: Natasja
·
S
Hästvård Vet inte om tråden ligger rätt...Men i alla fall så är det så att jga ska tävla på lördag och jag vill tvätta hästen dan innan. Men han...
Svar
9
· Visningar
958
Senast: Sugerfree
·
V
Foder & Strö Andraskörd som tas in en vecka in i september, kan det gå vägen? Nu är jag lite nervös. Min häst ska gå på lösdrift för första året...
Svar
10
· Visningar
3 854
Senast: wrangler
·
A
Foder & Strö Hej, Tidigt i vår så kommer jag förmodligen hängna in vår nyköpta mark (som stått i träda i många år) och släppa min arab där. I mitten...
Svar
7
· Visningar
5 453
Senast: ameo
·
D
Hästvård jag har en tre åring som har hela halsen full av knölar å de går bakåt de kom i oktober förra året efter han kastrerades å sen dess har...
Svar
4
· Visningar
1 198
Senast: devil_or_angel_
·
A
Foder & Strö Jag har ett fullblod som är 2,5 år. Han är "normal" i hullet, men revbenen syns ganska tydligt (och han är avmaskad). Jag vill gärna få...
Svar
9
· Visningar
1 042
Senast: CindyLou
·
E
Hästvård hejsan jag skulle vilja ha hjälp av alla er kunniga. jag har en travare som har varit mager en tid men vill ej gå upp i vikt igen. han...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 881
Senast: lundborg
·
Hästvård Min häst har, sedan en dag tillbaka, haft som 2 "kulor" på nosryggen strax ovanför mulen. Tänkte att detta var mycket konstigt, men...
Svar
3
· Visningar
1 073
Senast: Johanna89
·
Z
Hästvård Hittade inget hovvårds forum..hade för mig det fanns..iaf.. Vilka verktyg är minimum för att slå på en tappsko? Vad kostar det att...
Svar
11
· Visningar
3 666
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka