Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Hästvård Saxat från tidningen ridsport vad tycker ni om detta? Det kommer ju att innebära att tex allt avmaskningsmedel blir receptbelagt...
Svar
17
· Visningar
1 896
S
Foder & Strö Ja, som det står. Har vetat detta men glömt och betfors hemsida har blivit allt annat än riktat till hästfoder??? Håller på att räkna...
Svar
8
· Visningar
1 012
Hästvård Har lite funderingar om min ena häst. Något borde vara galet, men jag vet inte vad. När han kom hit för ca ett år sedan så hade han...
Svar
5
· Visningar
1 623
Senast: Zandrah
·
J
Hästvård Hej, Är det någon som vet om det är farligt att ge hästen nyklippt gräs från trädgården, om han får det direkt efter att man tömt...
2
Svar
21
· Visningar
4 153
Senast: kramcrazy
·
M
Foder & Strö nu ar det sa har...jag bor i spanien och det finns ingen tillgang till att skicka vag ho pa analys :smirk: jag fragade en av costa del...
Svar
8
· Visningar
871
Senast: tgd
·
Foder & Strö Har fått höra att det är selenfattigt i jordarna här och att man ska ge tillskott särskillt till dräktigt sto. Är det så? Och nu till...
Svar
2
· Visningar
1 323
D
Foder & Strö Står innakorderad på lösdrift och de har slagit hö själv i går. Har enbart någon enstaka gång genom alla år med hästar gett oanalyserat...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: tgd
·
H
Hästvård Kastrerade min unghingst i våras då han var två år. Kunde inte göra det tidigare pga vädret (för varmt/lerigt/blött/kallt osv). Han var...
Svar
1
· Visningar
805
Hästvård Min pålle har lite dåliga hovar och spricker och är torra. Har använd Hovtjära ett tag nu och skulle vilja prova något annat. Vad...
2
Svar
28
· Visningar
2 747
Senast: Zupernova
·
P
Hästvård Hejhejhej... Usch, nu känner jag mig lessen :crazy::crazy: Hovslagarn var hos mig för några dagar sedan och skodde min häst. När han...
Svar
4
· Visningar
2 204
Senast: Bialitt
·
N
Hästvård Min häst har fått en svullnad fram mellan hals och bog. Där bröstbenet börjar. Stor som handen med ett litet ärtformat sår. Kommer...
Svar
2
· Visningar
1 120
C
Hästvård Hej. Var på kliniken med min skrutt för att hon varit stel hö bak o gått som en kratta på volt, spec hö varv. Hon longerades o ingen...
2
Svar
38
· Visningar
2 742
Senast: mackan
·
Hästvård Hur många dagar kan hästen helst få vila efter vacc?? Botulism + vanliga Glömde fråga vet.
Svar
3
· Visningar
745
Senast: tinafinis
·
Hästvård Stämmer det att alla avmaskningsmedel alltså även i en/två pack blir receptbelagda from 1/10 ? Satt och läste på en dansk sida och där...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: Madick
·
M
Hästvård Finns den möjligheten. Symptomen är hälta och puls. Och de kommer och går, symptomen alltså. De behöver inte ens komma samma dag. Ena...
Svar
9
· Visningar
5 189
Senast: mizz
·
V
Hästvård Känner ni till om man på något sätt kan ta reda på varför en häst är triangelmärkt, pga. vilka problem/skador? I vården kan man begära...
Svar
2
· Visningar
637
Senast: Visp
·
H
Foder & Strö Hur noga är ni med utfodringstiderna? Anser ni att det ska vara samma tid alltid? Vilka tider har ni? Eller kan ni variera en del från...
2
Svar
28
· Visningar
2 205
Senast: Camomill_
·
Hästvård Igår när jag red så dök Novan rätt ner i backen. Hon fick inte med sig hf utan vi föll handlöst framåt. Hästen fick skrubbsår på bogen...
Svar
2
· Visningar
885
Senast: Shaggy
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av hästar med undertemp? Har ni kunnat få någon diagnos och kunnat göra något för att åtgärda...
Svar
6
· Visningar
2 918
Senast: Natasja
·
A
Hästvård Är det någon fara om man vaccinerar hästen och sedan avmaskar två dagar efter det? Eller bör man vänta? Någon som vet?
Svar
1
· Visningar
666
Senast: ino_124
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halvautomatiska vapen?
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur