Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Jag blev så ledsen igår. Jag tog ut hovslagaren - eller passade på när en annan häst i stallet skulle skos, och jag visste att hans...
Svar
2
· Visningar
1 448
Senast: Curtice
·
S
Hästvård Hästen står i boxvila, jag mockar 3 gånger/dag och kratsar hovarna lika mycket... Men nu har sulorna på de oskodda bakfötterna börjat...
Svar
12
· Visningar
4 100
Senast: skuggi
·
Hästvård Ja, på onsdag nästa vecka har det gått tre veckor sedan vi var in till strömsholm och pålle sprutades i båda bakknäna. På grund av flytt...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: amalia
·
T
Hästvård Har en liten ponny som när han blir svettig blir han väldigt skummig,vitt skum. Helst mellan bakbenen men även frampå bringan/bogen. Har...
Svar
8
· Visningar
1 028
Senast: Uddatyp
·
Hästvård Tänkte kolla om någon har testat TNS på sin häst? Vad var anledningen till behandlingen och märktes det någon förändring? Någon som...
Svar
4
· Visningar
1 657
Hästvård Hörde av en bekant idag, att allt avmaskningsmedel ska bli recept belagt från och med 1 oktober i år. Själv har jag då inte hört nått...
Svar
7
· Visningar
869
Hästvård Jag har ingen erfaranhet av s k torvbädd, utan har bara haft torv där jag mockar ut all skit+kiss. Tycker det verkar så snuskigt :/...
Svar
13
· Visningar
1 553
Senast: Ia4
·
Foder & Strö Ni som använder Msm: Är ni nöjda med det? Vad använder ni det för? Är det även bra för lederna? Hur lång tid tar det innan man får...
2
Svar
20
· Visningar
2 849
Hästvård När brukar du behöva verka dina/ditt föl för första ggn? Hade hovslagaren här idag & han fick verka mitt 4 månaders föl. Fick tjöta...
Svar
2
· Visningar
928
Senast: Bintang
·
M
Foder & Strö Min d-ponny är 11år tävlar mellan 3-6 ggr per termin i hoppning. dressyrlektioner minst tre ggr i veckan , hopplektioner högst 2 ggr i...
Svar
14
· Visningar
1 293
Senast: miiirka
·
D
Hästvård Har sökt runt på detta här i foumet men saknar svar på vissa frågor och valde att göra en tråd i ämnet. Min ponny är en väldigt...
Svar
6
· Visningar
3 973
Senast: Halvblod_Rider
·
R
Hästvård Hur är det egentligen vid gårdsbesiktning. Ska longering på böjt spår ingå, eller är det ett frivilligt tillval :confused: Jag har...
Svar
8
· Visningar
837
S
Hästvård Upptäckte ikväll när jag kom till stallet att lilla pållan skadat sig. Både hon och en annan häst hade haft sönder sina täcken och min...
Svar
5
· Visningar
1 025
Senast: Skuggabaldur
·
L
Foder & Strö Hej! Nu när det är dax att börja med årets hö har jag gjort en ny foderstat men har problem med att total värdet på selen och fosfor...
Svar
12
· Visningar
1 225
Senast: ang
·
Foder & Strö Har smältbart rp på 51, är det väldigt mkt? Försöker göra en foderstat men hur jag än bär mig åt blir proteinet för högt! Han är 4år och...
2
Svar
25
· Visningar
2 047
A
Hästvård Har en vit PRE hingst med lång man och svans! Har på alla sätt försökt å spara på man o svans, med glansmedel av olika sorter tvätt osv...
2
Svar
27
· Visningar
3 195
Senast: Kiickan
·
K
Hästvård Vad kan man göra då en häst blir otroligt irriterad då dom fäller eller får sin vinterpäls? Jag hade ju en häst innan dom blev så öm i...
Svar
1
· Visningar
596
Senast: Dragonfruit_
·
Hästvård Hur ser ringorm ut? Någon som har någon bild?
Svar
2
· Visningar
677
Foder & Strö Vad fodrar ni era avelsston med? Vilket kraftfoder använder ni om något. Tänker främst på ston med föl vid sidan, även ston som blivit...
Svar
5
· Visningar
867
Senast: Netted
·
Hästvård Har ett avelssto på 20 år som har jätteproblem med återkommande hovbölder. De sitter "nästan" alltid väldigt djupt, så det är svårt att...
Svar
1
· Visningar
989

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka