Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Å
Foder & Strö Har nyss köpt ett litet russ som är 12 år.. han är 120 hög och väger ca 350 kg,, senasre 5 åren har han gått som sällskapshäst på...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: arabia
·
Hästvård Jag skulle vilja ha teorierna förklarat för mig angående korrigeringar/fysiologiskt korrekta verkningar och effekter av felaktig...
Svar
3
· Visningar
1 091
Senast: anhe
·
Hästvård Det är första gången jag och min häst blir våra egna...med andra ord ett eget stall... :) och jag har lite olika åsikter om vad jag ska...
Svar
18
· Visningar
2 879
Senast: Xoya
·
M
Foder & Strö Har två hästar, en ridtravare 12år 168cm och en gammal tant på 24år 160cm, dom går ute dygnet runt än ( inte mycke till bete nu), vi...
Svar
11
· Visningar
871
Senast: Masse
·
J
Hästvård ..blev det konstaterats att min häst har när vi var till klinik i onsdags..:cry: Kissing spines känns det som att jag har någorlunda...
Svar
9
· Visningar
2 410
Senast: Järnis
·
S
Hästvård Hej, det är så att min häst har en stor ink på ena örat, på veterinär besiktningen så sa veterinären att det inte är någon fara sålänge...
Svar
11
· Visningar
3 527
Senast: ancan
·
L
Hästvård Bör man vänta ett tag innan man avmaskar hästen efter den fått penicillin? Det är hög tid att avmaska och han fick sista penicillinet...
Svar
7
· Visningar
1 509
Senast: LenaN
·
Hästvård Finns det något man kan ge som alternativ till Djävulsklo till dräktiga ston? Alltså smärtstillande och inflammationshämmande....
Svar
14
· Visningar
3 497
Senast: Quinn
·
Foder & Strö Jag och en kompis ska göra ett fördjupningsarbete (högskolenivå) om foder. Men vi vet inte riktigt om vad, så ja behöver tips? Vad vill...
Svar
8
· Visningar
1 128
Senast: AKB
·
I
Hästvård när börjar ni med vintertäcken? min häst som är lite frusen går nu med regntäcke om det är mulet/regn/kyligt, inget om det är fint väder...
2
Svar
30
· Visningar
3 098
Senast: Riley
·
K
Foder & Strö Finns det någon som ger Glucovett? Hur mkt ger ni per dag? På burken står 15 g/dag vilket skulle innebära 2 "mått". Problemet är att...
Svar
3
· Visningar
858
Senast: kickikompis
·
S
Foder & Strö Ska göra foderstat igen till min islandshäst. Provade med Hippocampus först, men hur ska man skriva på frågan om hull? Hon är inte mager...
Svar
17
· Visningar
1 045
Senast: Skuggabaldur
·
A
Foder & Strö Hämtade min tvååriga hingst från betet nu i helgen. Han har varit på ett fantastiskt fint och välorganiserat hingstbete. Jag tittade...
Svar
1
· Visningar
696
Senast: Babe
·
Hästvård Min fölunge (4 månader)är halt. För snart två veckor sedan fick han lymfangit pga ett sår strax över carpus och haltade lätt pga...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Corax
·
S
Hästvård Kan man rida eller på annat sätt använda en häst som har fått hovbensrotation som följd av fång? Hästen i fråga har haft fång flera...
2
Svar
27
· Visningar
13 045
Senast: coari
·
B
Hästvård Upptäckte idag på nya medkuskhästen som är en 6 årig valack, att kulorna satt kvar. Han blev kastrerad enligt säljaren när han var 4...
Svar
9
· Visningar
2 111
Senast: Betts
·
Hästvård För en vecka sedan blev min pålle sparkad strax ovanför v.karpalled. Svullnaden har fortfarande inte försvunnit, den är inte hård...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Dingelass
·
V
Hästvård Min ponny blev väldigt öm i ryggen för några veckor sedan då de gick på bete och vädret var rätt så regnigt och blåsigt. Jag började då...
Svar
16
· Visningar
1 606
Senast: Vindelkusken
·
C
Foder & Strö Jag har en 31 år gammal ponny som jag skulle behöva ha ett riktigt bra foder till, för att förra vintern började man se att han inte tog...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 221
Senast: milly
·
N
Hästvård Hästarna i mitt stall ska avmaskas den 28/9 då dom byter till vinterhagen i månadsskiftet. Men jag vill gärna göra träckprov först...
Svar
4
· Visningar
2 736
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka