Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har blivit erbjuden hö som innehåller mycket klöver. Bonden sa att många dragit sig ur att köpa dessa balar o nu är jag nyfiken på...
2
Svar
20
· Visningar
8 896
Senast: Strajder
·
G
Hästvård Vilka vaccinationer krävs egentligen för att få tävla lokalt? PEpini har en influensavaccination gjord för exakt ett år sedan (på dagen...
Svar
17
· Visningar
1 033
Senast: Gilraen
·
K
Hästvård Hej! Någon som vet hur vanligt det är att de reagerar från mag/tarmkanal efter vaccination? Hur snabbt reagerar de isf och hur länge...
Svar
4
· Visningar
3 055
Senast: Ylva86
·
Hästvård Har en häst i stallet som får koliksymtom (står och skrapar, lägger sig mm, men får inte "panik-kolik") om han är ute längre än någon...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: lady_mike
·
L
Hästvård Hur har ni manen på era SMÅ ponnysar? Vår har tjock man som är väl lång nu och jag funderar på vad man kan hitta på. Kan man tunna den...
Svar
6
· Visningar
1 485
Senast: Beverly
·
T
Hästvård .... tar ni ut(eller åker till klinik) och kollar tänderna på din häst? Ingen utav dom hästägarna i min närhet gör det regelbundet och...
2
Svar
34
· Visningar
2 789
Senast: sannaaah
·
Foder & Strö Någon här som ger något av det (eller om det finns nåt annat liknande tillskott)? Vad har ni fått för resultat och liknande? Är ute...
2
Svar
23
· Visningar
5 817
Senast: mackan
·
Hästvård hur gör man då, detta kommer att bli ett dyrt föl o vill då vara så noga som möjligt, har ni några tips?
Svar
5
· Visningar
1 143
Foder & Strö Fick häromdagen höra av stallägaren att hästar helst ska få lika mycket korn som havre, och att de iaf. inte ska få mindre havre än...
Svar
3
· Visningar
793
Senast: Stefffie
·
Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av Probimin? Hjälper det fånghästar? Vill gärna veta allt positivt och negativt om det preparatet?
Svar
10
· Visningar
4 184
Senast: wolken fee
·
Foder & Strö Jag har funderat på att byta ut E-ts linfrökaka till vetekli istället. Våran foderförsäljare har slutat sälja åsebros linfrökaka, han...
2
Svar
23
· Visningar
1 956
M
Hästvård när man har avlivat en hästhemma,hur mkt kostar det att ta ut en som hämtar kroppen? det handlar om en shettis....?
Svar
7
· Visningar
918
Senast: LitenIsa
·
F
Hästvård Min tränare tyckte jag skulle få en kiroprakter besöka min häst för har börjat träna för en ny tränare och då är det annat ridsätt och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 916
Senast: Yrja
·
M
Hästvård Suck! Ska försöka ställa mina frågor utan att det blir en massa missförstånd :crazy: För det första vill ja säga att jag har en...
2
Svar
21
· Visningar
4 390
Senast: Minizapp
·
D
Hästvård Jag har ett 4-årigt skimmelsto som ska gå kvalitén nu om några veckor samt semifinal i 4-års championatet... Tänkte att fröken skulle...
2
Svar
27
· Visningar
3 297
Senast: Niela
·
Hästvård Läste lite i de "verknings" och "barfotatrådar" som uppstår med jämna mellanrum. Det slog mig att det går "mode" i vissa åsikter. Det...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 296
Senast: Miss
·
K
Foder & Strö vad är det för skillnad o vad tycker ni är bäst att ge? har hört att hästen tar upp näringen eller vad man ska säga, lättare från...
Svar
6
· Visningar
913
Senast: Natasja
·
P
Hästvård När Ska Man Börja Klippa ? :D TackSam För Svar Snarast ! :rofl:
Svar
5
· Visningar
765
Senast: jerseyko
·
J
Foder & Strö Finns det? VArt i så fall?
Svar
16
· Visningar
2 235
Senast: Jaba
·
Foder & Strö ...ja, hur lång tid måste silaget ligga från plastning till fodring? Vi plastade 18 augusti alltså helgen v 33. TS-halten ligger runt 45...
Svar
9
· Visningar
1 189
Senast: Strajder
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Annonsera mera hundar 2