Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Jag behöver tips på bra foder medel till en häst som är extremt lös i magen. Hon går än så länge på gräs och får hö till natten, lite...
2
Svar
27
· Visningar
2 533
Senast: tott
·
A
Foder & Strö Jag måste förmodligen tillföra lite extra protein i foderstaten i vintern och tänkte köpa sojaprotein. Läste i en äldre tråd att en...
Svar
5
· Visningar
2 105
Senast: Ashira
·
Hästvård Ja nu är det höst igen och då kommer de eländiga krypen. Finns det någon därute som kommit på något smart sätt att slippa dem? Något man...
2
Svar
25
· Visningar
2 615
Senast: Toria
·
Foder & Strö Jahapp, så var det ett nytt dilemma med foderstatsberäkningen... *kliar mig i huvudet*... Kan någon ge några bra tips, jag har en...
Svar
7
· Visningar
877
Senast: Etienne
·
Hästvård i dag fick min häst dåndimmpen.... efter att jag undersökt honom hittade jag 1st lus. ca 3x3mm platt lus. hört att detta kallas älglus...
Svar
11
· Visningar
2 079
Senast: bigganl
·
G
Hästvård Har nyligen köpt ett halvblod som jag ska börja skola för att senare tävla dressyr med. Men SE hur han ser ut i manen! :crazy: Det är...
Svar
15
· Visningar
1 532
Senast: Royal_724
·
J
Hästvård Ja, hur gjorde ni när eran nya, första häst kom hem? Jag undrar, för att det är precis det som kommer att ske i helgen för mig! :D...
Svar
6
· Visningar
976
Senast: whalan
·
Hästvård Börjar värkligen undra om hon blir bra. Sat o räkan o på ett år har hon stått eller varit under behandling minst 27 veckor. Och hon är...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: tenfore
·
Hästvård Hej! Idag när jag kom till min häst i hagen så hittade jag konstiga bölder på henne. Jag tryckte lite lätt på dom men hon reagerade...
2
Svar
31
· Visningar
6 517
Senast: Tires
·
K
Hästvård Min häst (kallblodstravare) har under sommaren fått tunnare och tunnare man. Tittar man under manen så ser man att det är som en kal...
Svar
7
· Visningar
1 197
Senast: utte
·
Hästvård Avmaskade i juni med dubbel dos banminth, gjorde detta när jag bytte stall. Nu ska övriga i stallet avmaska mot blodmask. Frågan är...
Svar
7
· Visningar
995
Senast: Madick
·
L
Foder & Strö Jag trixar fram och tillbaka med att få till en perfekt foderstat till mitt ett-åriga halvblod på hippocampus. Hur jag än vrider och...
Svar
3
· Visningar
1 921
Senast: Natasja
·
Foder & Strö JAg har problem att få upp energin till en lämlig nivå.. Funderar på om olja av ngt slag kan hjälpa till den sista biten... Nu har...
Svar
10
· Visningar
1 077
Senast: Boerperd
·
Hästvård Var på Apoteket igår och hämtade ut en omgång Fenylbutazon. Då betonar apotekaren att "du vet väl att man inte ska ge butta ihop med...
Svar
17
· Visningar
2 117
Senast: Fredag
·
M
Hästvård Ni som har hosthästar, vad gör ni för att lindra besvären?? * Har hört att man kan ge alger, stämmer det?? * Vad står era hästar på...
2
Svar
22
· Visningar
2 488
Senast: Xoya
·
A
Hästvård Nu är det dags för min tant att få somna in. :cry: Och alltså dags att kolla upp olika möjligheter, priser m.m. Vad föredrar du för...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 844
Senast: Gimmick
·
E
Hästvård Om man har hästen skodd med vanliga järnskor fram och går barfota bak, är det då OK att använda sånadär barfotaboots typ Epics BARA bak...
Svar
4
· Visningar
796
Senast: hopp_o_galopp
·
Hästvård Hej!! Ok, jag lägger ut denna åt en kompis för att det inte funkar för henne.' Det är så att hennes häst har fått någe skumma...
Svar
6
· Visningar
951
Senast: mylisen
·
Hästvård Någon som har hört något om det? Det ska tydligen vara underverk mot stafilycocker...?? Någon som har provat? Recept? Alltså någon...
Svar
1
· Visningar
694
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Hej! Jag tänkte bara fråga en sak, är det många som använder sig utav Mustangs foderjäst? Jag har funderat på om man ska köpa hem...
Svar
15
· Visningar
1 966
Senast: Bialitt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Hundrelation
  • Oseriös avel 2023