Konstiga bölder!?

Sv: Konstiga bölder!?

Blir det värre och du märker på hästen att den börjar må sämre, tycker jag att du ska kontakta vet. men annars tycker jag att du borde ha lite is i magen!:smirk:

Idag var bölderna myket bättre!
Men när ett problem försvinner kommer ett annat...
Idag när jag red henne så märkte jag att hon inte gick riktigt fam för skänkeln och bockade lite (exakt samma "symtom" som hon hade när hon hade knäledsinflammation bägge fram) så jag beslöt att sluta rida och leda hem henne. När jag sedan komer hem så ber jag en erfaren hästmänniska böja henne fram, och ja, då haltar hon ju självklart! Höger fram! Så nu bär det av till veterinärklinik så fort vi får en tid... (ska ringa imon)

Vissa stunder frågar man sig själv vaför man egentligen skaffade häst, men då ser jag tillbaka på alla dessa ögonblick med guldkant, och tycker att hästar är helt underbara, men ibland förjävliga!!!

Mmm, det finns alltid något att oroa sig över! Men, sen är det som du säger; att vissa dagar har guldkant. Och det fasen dessa dagar man lever för!

Bra att bölderna var bättre idag och hoppas att det blir bra även med det andra...

så här har jag hafft hela sommaren har misstänkt att det har varitt knott mm.det har varitt lugnt nu men komm till baka i går och tyvär så har hon fått där sadel gjorden ligger så jag kan inte rida som hon ömmar,:(

Stackars dig...
Mina bölder har försvunnit helt idag, jag tror det tog 3 elle 4 dagar för dom att försvinna.

Hästen är nu inpackad i BoT på frambenen, knäskydd och snabbandage (och även en ryggvärmare på ryggen eftersom hon hade lite ont i ryggen) så jag hoppas att det ger utdelning.
Vi väntar med att ringa klinik eftersom jag vill se om hon har bättrat sig om 1-1.5 vecka.

Kram Diana

Hej.

Din häst ser ut att ha, likadant som min häst fick.
Plus sen andra hästen i stallet.
Dom fick konstiga bölder, öven magen o halsen.
Bara över natten, vi fick ringa vetrinären.
Han sa troligen en allergi chock, våra hästar regaerade inte.
Men ena hade feber, men inte min.

Har du kollat tempen?!
Ta ut en vetrinär, om de inte bli bättre.
Våra blev bättre, dom fick stå inne över natten o fick bara hö o vatten.
Och fick ha täcke på sig, rekomenderade vetrinären jag ringde till.
Förstår, att du är orolig.
Men ta ut en vetrinär, så du får veta vad det är.

Hoppas det löser sig!
Mvh: Isbiteen__

Vad gäller älgfluga går de väl mest på hjortdjur såsom älg(!)? På hästar sitter de mest bara i brist på annat...däremot finns det andra lusflugor som går på häst. Kanske var det dessa som gav betten? En av dem är nötflugan. Oavsett vad det var är de ganska otrevliga att få på sig!

Vi har haft bevär av älgflugor på både hos själva och på hästarna. Men visst söker de sig helst till hjortdjur... Det har lite med miljön att göra också. Vissa marker är fulla av dem.

Vad gäller älgfluga går de väl mest på hjortdjur såsom älg(!)? På hästar sitter de mest bara i brist på annat...däremot finns det andra lusflugor som går på häst. Kanske var det dessa som gav betten? En av dem är nötflugan. Oavsett vad det var är de ganska otrevliga att få på sig!

Måste bara flika in här:)
Appropå älgflugor...
Efter min ridtur igår så fick jag plocka bort 9 st såna på min stackars pålle:crazy:
När jag släppte in honom i boxen blev han spritt galen och började springa runt i boxen och slå med svansen som en idiot så jag undrade vad det var. Men tillslut fick jag se att det var något i pälsen som rörde sig... Och som sagt 9 st tog jag bort på div ställen på honom.Stackars han:(
Men ack va nöjd han var när dom va borta så han kunde ställa sig och äta i lugn och ro:love:

Jaa, de kan bli galna på dem! Satt en sån (vet ej vilken sort det var i slutändan) på mammas häst förra hösten. Vi fattade inte vad som var fel. Han ruskade på huvudet hela tiden och det ryckte i skinnet som om det skulle vara något med nerverna. Efter tre dagar fann vi var det var som störde. Inte så lätt att hitta ett litet kryp i en islandshästsman! Den dog sen.

Min häst har konstiga bölder på halsen och magen.
Precis som på bilden där uppe.

Men han mår inte dåligt, o dom blir varken mindre eller större.:S
Lite skumma, knölar. :/
Vet inte vad det kan beror på.
Helt plötsligt kom dom, vetrinären sa att de var en allergi chock troligen.
Men dom går inte ner. :/
Och han har stått inne då över natten, osv.
Men han mår bra, är lika pigg o glad dom vanligt o man får röra dom utan att han bryr sig nått.

Men ska ta ut vetrinären snart, ändå..
Angående en annan sak på honom, så ska be vetrinären kolla över knölarna med.

Jaa, de kan bli galna på dem! Satt en sån (vet ej vilken sort det var i slutändan) på mammas häst förra hösten. Vi fattade inte vad som var fel. Han ruskade på huvudet hela tiden och det ryckte i skinnet som om det skulle vara något med nerverna. Efter tre dagar fann vi var det var som störde. Inte så lätt att hitta ett litet kryp i en islandshästsman! Den dog sen.

Vem dog, hästen eller krypet?

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 199
Senast: Kilauea
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 711
Hästvård Hej, Hästen fullt frisk i övrigt men emellanåt de sista dagarna har han svullnat upp o blivit hård vid kinden.Ej öm. Se bild. Ingen...
Svar
8
· Visningar
1 761
Senast: FUNNY
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 171
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka