Hjälp! - Hur får jag svansen vit??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Darknesss
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 3 297
Sv: Hjälp! - Hur får jag svansen vit??

Jag fick tips på Buke för länge sen - YES och spraya med jodopax - som inte ska sköljas ur. Funkar faktiskt bra.
(Lite olja som återfuktning, eller bra pälsglans...)

Ja jodopax verkar många köra på...
Jag ska följa gylles beskrivning... Det verkar fungera bra!

Natt som oxa ar jatte bra ar Orvus schamoo. Det tar aven hur latt som helst bort kisseflackar pa palsen utan nan storre "fortvatt". Man bara fuktar svampen och tar pa lite Orvus och sa vips ar flackarna borta! :) Det ar dock inte sa jatte manga ridsports affarer som har detta schampo och det ar ganska dyrt men det racker i evigheter sa det ar vart det.

Vilket bra tips, svårt att få tag på torrschampo som tar bort gula fläckar tycker jag...
Har provat några man sprayar på..men de funkar inte så jättebra tycker jag.
Ska försöka se om ja hittar det schampot.

YES:bump: Just det yes diskmedel. går även att andvända till hela hästen vet tippsade att det även är klådstillande.

Jag har tror min kompis använde det schampot :p hästen var blå/lila i man och svans läänge efter att hon hade tvättat

Jag använder ta bort rengöringsmedel:idea:
Funkar grymt bra
MEN se till att BARA spreja svansen INTE svansroten.

Oftast är de ju bara längst ner som de är gult=)
Detta upprepar jag 2 ggr varje dag efter någon dag r svansen bländande vit:bump:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 592
Senast: _Taggis_
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 721
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 101
Senast: sorbifolia
·
Hundhälsa Jag behöver få tips, råd, förslag vad sjutton det kan vara för fel på min fina underbara hund. Det är så att min hund har under...
Svar
8
· Visningar
1 979
Senast: kossankaj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka