M
midnight Rags
Sv: Hjälp!!Mager häst
Hallå. Förstår att du tycker detta är jobbigt
hade precis samma problem med min häst som verkligen inte gick upp i vikt.
jag gav honom två kilo krafft och två kilo kornkross varje dag
plus tio kilo hö.
Han gick upp på det men inte tillräckligt.
Försökte då att ge honom lusern blandat med melass då hästar inte är så överdrivet förtjusta i bara lusern men han gick inte upp av det.
Melassen ska tydligen ge bättre smak men han var inte så jätteglad i den maten. Green power hette den.
Din häst kanske tycker om det.
Nu får han regelbunden motion och han håller sig i fint skick dock lite smal men tänk på att alla hästar inte är tjocka utan de kan vara smala utan att de på något sätt skadar dom.
Ta det lugnt med din häst så ska du se att repar sig, annars är det regelbunden motion och bra mat som gäller.
Lycka till!!
Hallå. Förstår att du tycker detta är jobbigt
hade precis samma problem med min häst som verkligen inte gick upp i vikt.
jag gav honom två kilo krafft och två kilo kornkross varje dag
plus tio kilo hö.
Han gick upp på det men inte tillräckligt.
Försökte då att ge honom lusern blandat med melass då hästar inte är så överdrivet förtjusta i bara lusern men han gick inte upp av det.
Melassen ska tydligen ge bättre smak men han var inte så jätteglad i den maten. Green power hette den.
Din häst kanske tycker om det.
Nu får han regelbunden motion och han håller sig i fint skick dock lite smal men tänk på att alla hästar inte är tjocka utan de kan vara smala utan att de på något sätt skadar dom.
Ta det lugnt med din häst så ska du se att repar sig, annars är det regelbunden motion och bra mat som gäller.
Lycka till!!