Skimmelvård!

Sv: Skimmelvård!

Ngn som vill ha en skimmel... Foto taget för sisådär 10min sedan.

neffisep01.jpg

Hej!

Jag har ingen skimmel, dock hästar med vit man och svans. För att få man och svans och pannugg riktigt vita till utställning, premiering eller tävling så brukar jag tvätta dem med gulsåpa först, och sen ett varv med Blue Diamond Plus, ett schampo för vita hundar. Sen brukar jag spraya på pälsglans, eftersom det gör man och svans lättare att reda ut och "stöter bort" smuts. Även jag har fått tipset om potatismjöl, men har aldrig använt det vad jag kan minnas, så jag kan inte säga om det är bra eller inte.

Men..

Den där är ju exakt likadant färgad som min..

/ Lavinia, som dessutom hittade en ny brun häst i hagen igår- det visade sej vara fuxen som rullat sej i vår svarta lera!!!

Hm, hundschampo säger du? Så det är inga problem att ha till häst? Med fettlager och allt sånt där menar jag, "min" lillkille blev tvättad väääldigt mycket när han var yngre vilket gjorde att han hade jättesvårt att hålla värmen eftersom fettlagret blev så mycket tunnare.

Liknande trådar

Hästvård Vita hästar är ju sällan vita men undrar lite hur folk gör för att hålla dom lite mindre gulgröna ;). dvs hur ofta tvättar ni dom och...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 683
Senast: Blimblom
·
S
Träning Jag har verkligen problem med att hålla svansen på min skimmel ren och vit. Tyvärr har han en känslig mage och svasen blir imellanåt...
2
Svar
28
· Visningar
4 059
Senast: search
·
Småbarn Att förklara döden för barn är inte det lättaste man kan göra i sitt liv. När pojkarnas pappa dog sa jag till dem med detsamma att han...
2
Svar
25
· Visningar
3 438
Senast: FrontLine_
·
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 243

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka