Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag spikade på en tappsko, vilket jag gjort många gånger förut utan problem. Nu fick jag hjärnsläpp vid näst sista sömmen och dänger in...
2
Svar
28
· Visningar
5 052
Senast: ginnies
·
F
Hästvård Min unghäst har haft "korrekt" benställning. Har varit väldigt noggrann med att kontrollera detta efts hon på sin moders sida har anlag...
Svar
1
· Visningar
1 033
Senast: hillevie
·
Hästvård Hästen har blivit väldigt, väldigt öm bak på rumpan, framför allt på sidorna vid svansen. Så fort man rör honom på rumpan drar han den...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: sthu
·
C
Hästvård kvaliten är llte dålig. men ändå? är hästen halt? http://s137.photobucket.com/albums/q203/amandawahlberg/?action=view&current=chappe.flv
2
Svar
35
· Visningar
3 781
Senast: Patience_ox
·
F
Hästvård Har funderat lite på detta ett tag; mitt sto har knölar på undersidan av svansroten *luddigt*. De är små, som myggbett ungefär. De gör...
Svar
11
· Visningar
3 909
Senast: svealover
·
M
Hästvård jag har en ic och jag klippte han igår och idag( tog lång tid =) första ggn) nu har han ett ofodrat regntäcke på sig han går ute på...
Svar
2
· Visningar
601
Senast: WBPeppar
·
N
Hästvård Min islandshäst brukar ha mkt gallor och är nästan jämt uppsvälld. Men nu har hon nästan ingenting! :bump: Dom försvinner när det är...
2
Svar
21
· Visningar
1 763
Senast: Uddatyp
·
Hästvård Hjälp! Köpte en ung bponny till den 10åriga dottern för ca 2 månader sen, jättemmysig häst!. Idag när vi kom hem efter hoppträningen...
Svar
10
· Visningar
1 151
Senast: Uddatyp
·
T
Hästvård Min Arab kille har kliat sönder sig precis ovanför svansroten, han har kliat så att det blivit rejält sår. Och han har ont när man...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Korven
·
M
Hästvård Läste just om en häst på ett annat forum som hade flera inåtvända inkar, varav en stor i buken. Har aldrig hört talas om det förut...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: _paniiik_
·
Hästvård :(Suck det går inge bra just nu. Köpte ju Oskar förra sensommaren. I våras fick han problem med hosta, fick medicin(2 olika) men han...
2
Svar
27
· Visningar
2 129
Senast: bestatjejen
·
Foder & Strö Jag har möjlighet att köpa så mycket jag vill ha av samma hösilage som jag fodrade med i våras. Det är av kanonkvalité och hästarna åt...
Svar
18
· Visningar
2 290
Senast: ameo
·
Hästvård Min lilla plutt har nu åkt på fång. Enligt veterinären så kommer sig detta av någon form av giftiga rötter som de nu på hösten sätter i...
Svar
3
· Visningar
1 373
Senast: milly
·
S
Foder & Strö När kan man börja ge fölet saltsten? Eller rättare sagt; när kan jag börja ge hans mor saltsten utan att vara rädd att han smakar på den?
Svar
6
· Visningar
805
Senast: SomethingCorporate
·
D
Hästvård Hur gör ni andra halvinvalider :D? Har fibromyalgi och rörelserna man gör när man ryktar funkar inte alls bra för mig. Får av det värsta...
Svar
12
· Visningar
1 587
Senast: Moffsan
·
S
Foder & Strö Halloj, Behöver tips för vad ni som har Eksem/knottallergi hästar ger dem för foder. Alltså jag är vilsen. Just nu är det endast hö som...
Svar
5
· Visningar
1 738
Senast: milly
·
F
Foder & Strö Finns det nån som vet hur redan slaget gräs påverkas av kallt väder? Har slagit gräs nu (återväxt efter höskörd) och skall försöka...
Svar
11
· Visningar
1 073
Senast: fia n
·
A
Foder & Strö Som i många andra stall ordnar vi kraftfodret själva till hästarna, men nu till frågan hur gör ni med som fodrar med betfor är det ok...
Svar
9
· Visningar
1 074
Senast: gutenviks
·
S
Hästvård Hejsan.Har en liten fråga,jag undrar vad man brukar avmaska hästen med efter sommarbetet? Vet att många kommer att skriva köp kolla...
2
Svar
25
· Visningar
2 471
Senast: Theresa
·
Hästvård Hur kollar man synen på en häst? Stallägaren kläckte ur sig typ "haha han kanske ser dåligt bla bla..." men så när vi tänkte efter...
Svar
15
· Visningar
6 474
Senast: Tomaten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hundrelation
  • Oseriös avel 2023