Sv: Sömstick & hovböld
Nej det gjorde jag inte.
Nu svarade du nog fel person.
Nej det gjorde jag inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu svarade du nog fel person.
Nej det gjorde jag inte.
Intressant att du här sågar en hästägare jämns med fotknölarna, kallar denne oansvarig och att det är synd om hästen. Baserat på rena antaganden. Du har ingen aning om ägaren kanske är fullt kapabel att se om skon är sned eller rak
Alla verkar såga alla som verkar sina hästar utan att faktiskt veta om den har tillräkligt med kunskap för att göra det, det är ju bara den som ser dennes jobb som kan säga om dom fått alla vinklar bra eller hur? det var bara det men som sagt menade jag egentligen inget illa mot dig personligen bara att det är mer okej att slå på tappskor utan att faktiskt veta om hon kan se riktigt att den inte blivit sne mm. som sagt ingen diskussion om detta nu, vill ej sno tråden.
Men härregud!
Hästägare idag vet ju för 17 inte vad en hov är ens!! Jag tycker bestämt att det är dåligt att inte utbilda sig o söka information från grunden INNAN man skaffar häst, för kan man inte (som vuxen iaf) slå i en söm rätt, så kan man inte ta rätt beslut om hästen blir sjuk eller får kolik eller vad som helst. Har sett så mkt folk som knappt vet vad fram o bak är, samm a gäller hundägandet så jag blir mörkrädd när jag ser hur hästar behandlas, I RENT OVETT!
Steg 1: Lär er att kunna ta hand om ett djur, inte bara o sätta er på ryggen o rida iväg, utbilda er från grunden. Sen kan ni ta steg 2; skaffa häst.
Nej som sagt så menar jag bara att folk hoppar på alla som verkar sina egna hästar utan att veta fakta. och nu "skyddade" (får ej fram det rätta ordet) en som slagit på tappsko själv utan att veta dens kunskap, hoppas du förstår vad jag menar. alltså det är inte riktat mot dig egentligen, så vi lägger ner detta. Peace?