Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Stog och funderade på jobbet idag om tandläkare till min unghäst. Är det läge att åka iväg och kolla/fixa tänderna på honom nu som...
Svar
7
· Visningar
843
Senast: linafina
·
B
Hästvård Såg att det fanns en till tråd men ändå! När jag tog in min häst idag så va hon jätteöm på ryggen för att hon stått ute i regnet...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: brosen
·
Foder & Strö Vet ni om det på något vis är skadligt att blötlägga exempelvis e-vitamin (pulver), tocosel osv tillsammans med betfor och lucern? Att...
Svar
4
· Visningar
2 002
Senast: Lalle
·
K
Hästvård Läste om nån här som ger glukosamin (tror jag det hette) som tydligen skulle va bra för lederna? (rätta mej om jag har fel) Eftersom...
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: klabbarparn
·
Foder & Strö vilket foder är att rekomendera till en häst som blivit tjock av att gå på bete? hästen i fråga är mkt lättfödd...:angel: finns det ngt...
2
Svar
34
· Visningar
3 350
Senast: gutenviks
·
Foder & Strö Tänkte på det här med SJ i förhållande till den "övriga" foderstaten. Hur blir det med Mg,P,Ca och allt dt där man tillsätter 70 gram...
Svar
2
· Visningar
683
·
Hästvård Var hos veterinär med hästen för fyra veckor sedan och fick diagnosen låst vänster höft och låst höger bog, vilket veterinären rättade...
Svar
18
· Visningar
2 298
Senast: Ingela_S
·
N
Hästvård Hästen min kommer ha fri tillgång på hösilage i hagen from. 1/9. Innan har vi plockat hösilaget i höpåsar och då tyckte våran veterinär...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 067
Senast: Naggur
·
Hästvård Har precis påbörjat behandling av förstärkningsbandet till djupa böjsenan med sk chockvågor och är nyfiken på vad ni har erfarenheter av...
Svar
18
· Visningar
5 497
Senast: caspar
·
H
Hästvård Stötte på en mycket märklig sak i stallet. En av hästarna var jättedålig i helgen och för att göra en lång historia kort så visade det...
Svar
4
· Visningar
3 269
Senast: Hellez
·
Foder & Strö Måste veta värdena för lusernen,men sidan vill inte funka för mig :mad: så jag hoppas att nån här har siffrorna uppskrivna lr kan dom...
Svar
2
· Visningar
615
·
S
Hästvård min ena häst har ränder på båda sidor av rumpan. vilket han hade när han köptes. vi har frågat veterinären o hon trodde att antingen...
Svar
16
· Visningar
1 444
Senast: Centaur
·
M
Foder & Strö Hej, har nyligen blivit med häst, är fodervärd till ett halvblossto på 24år, hon rids inte varje dag utan ca 4ggr/v.Hon går ute...
Svar
4
· Visningar
673
Senast: monik
·
M
Hästvård Hur behandlar jag detta bäst? (hästen är kollad av vet och står för tilfället på djursjukhus dock av annan orsak) Vet att de masserade...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: Grauna
·
J
Foder & Strö Hej! Min ponny ska gå ut i en hage på ca 30 ha tillsammans med 4 andra hästar. Hon är i en bra kondition, tränas ordentligt, perfekt i...
Svar
1
· Visningar
861
Foder & Strö Kan någon ge mig ett råd om foder till min arab. Har ingen analys på hö, bor på ett stall där man köper in olika partier och ständiga...
Svar
14
· Visningar
939
Hästvård :(Hej! Min häst står inne på natten och får galliga ben på morgonen. Han får det nästan varje dag, vad ska man göra åt det? Det går...
Svar
4
· Visningar
1 019
Senast: nexxa
·
D
Hästvård Ja min kuse har haft SVÅR mugg och rasp i snart 1 år, och vi har behandlat med nästan allt tänkbart. Nu ser det dock ut som om det ger...
Svar
6
· Visningar
1 301
Senast: tinafinis
·
E
Hästvård Jag har en hel del bete kvar till mina 2 hästar, och hade hoppats att dom kunde gå ute ett bra tag till. Men så pratade jag med en...
2
Svar
28
· Visningar
2 243
Senast: bigganl
·
Hästvård jag som sagt gäller hovslagarens ansvars försäkring utan kvittot, vvet ej om har tar pengarna svart och inte riktigt kunnat med att be...
Svar
16
· Visningar
1 405
Senast: Maléne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• vid kris
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur