Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Har en 7 årig arabvalack som under vintern fått väldigt missfärgade tänder. Innan var de gul/vita men nu har de blivit brun/svarta. Vad...
Svar
3
· Visningar
1 609
Senast: GoldenHeart
·
Hästvård Föreställ er en häst som ej har några papper, alltså ej hästpass, registrerad ingenting. Går det söka för begravning hemma? Vill dem...
Svar
8
· Visningar
1 205
Senast: Thera
·
Hästvård Lilleman spottade ut en tand igår!:eek: Jag rengjorde där med vatten för att han blödde och så men tandköttet är inte skadat och...
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: GoldenHeart
·
M
Foder & Strö vem gor detta och varfor? har aldrig hort talas om nagot liknade... ar det bara jag som ar helt bakom flotet :eek: eller ? jag har...
Svar
12
· Visningar
4 482
E
Hästvård I mitt stall star en 27 arig gammal new forest som har vinterpals pa sommaren? Verkar valdigt varmt nu under sommaren. Undrar vad detta...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: hillevie
·
E
Hästvård Min häst har redan börjat sätta vinterpälsen? :O hon är en kallblodstravare som inte är den som fryser i första taget. Har alltså lätt...
2
Svar
20
· Visningar
3 153
Senast: Jen80
·
E
Foder & Strö Blött, blött, blött...... TS 37% :eek: Smb råprot. 24 g/kg MJ 3,4 MJ/kg Ca 1,3 g/kg P 0,8...
Svar
17
· Visningar
1 464
Senast: Eddas
·
N
Hästvård Hästen i fråga är unghäst, får i princip fri tillgång till hö och mkt mat varsamt valt för att tillföra extra mkt proteiner osv. Men...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: sassiball
·
Hästvård Såg i en hästbok i ett väntrum att man rekommenderade invertsåpa i st f jodopax till småsår och liknande. Men vad är det för något?
Svar
11
· Visningar
2 309
Senast: ulv
·
Hästvård Hur illa är det då? :( Min ord. hovis är sjukskriven några veckor och jag blev tvungen att ta en "okänd". Denna nya hovis är utbildad...
Svar
8
· Visningar
1 634
Senast: ulv
·
Hästvård Min hästs hovar har varit helt kassa den sommarn:/ Nya sprickor hela tiden. Hovslagan va uppe och verkte för ca 2 veckor sen. Han fick...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: Underbar
·
R
Foder & Strö Hur blev höskörden i år? Har dålig koll på sånt men har märkt att det verkar vara svårt att få tag i (bra) hö i år? Det har ju inte...
Svar
2
· Visningar
641
Senast: Remont
·
S
Hästvård Hejsan! Min häst har lite knölar lite här och var,mesta av de är broms och insektsbett. Sen har han fått,som jag tycker att de ser ut...
Svar
7
· Visningar
3 791
Senast: devil_or_angel_
·
E
Hästvård Hur märker man att hästen har en senskada? Känns det tydligt på senan när den är en senvarning? Märker man detta vid en vanlig...
Svar
4
· Visningar
1 690
Senast: minschamamman
·
M
Hästvård Stelkrampsvaccination ska ju göras var tredje år, och omvaccinering vid skada. Men inom vilken tid bör hästen blivit vaccinerad...
Svar
5
· Visningar
1 764
Senast: hillevie
·
L
Hästvård hej. min arab tunnade ur på betet nu i sommar. Sen fick han en stor varböld i Juli som behandlades med penicillin. allmäntillståndet var...
Svar
2
· Visningar
1 120
Senast: klabbarparn
·
Hästvård låter ni era hästar vila helt om de har ökad värme i ett ben utan synlig hälta?
Svar
5
· Visningar
656
Senast: neferra
·
E
Hästvård jag undrar om de är någon som testat att använda laser på senskada? funkar de..om de funkar..hur många gånger ska man göra de innan de...
Svar
10
· Visningar
5 066
Senast: Nyrelski
·
C
Hästvård Vet inte om det är rätt forum, men försöker. Flytta gärna om jag hamnat fel. :) Jag har hört på sistone att det är farligt för...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Elshaya
·
J
Foder & Strö att ett grovfoder skördats i slutet av juli (i Gävle) har en kvot på 7,3?:confused: Proverna var tagen med borr och jag skickade med...
Svar
13
· Visningar
1 139
Senast: Jaba
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka