Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö För en tid sedan började två av mina hästar tappa i vikt. Fick då råder att ge dem lusern och det har funkat så där. Kan någon vänlig...
Svar
19
· Visningar
1 317
Senast: Trani
·
C
Hästvård Har idag varit på klinik med min häst och fått beskedet att det kan röra sig om spatt i båda bak...Har väldigt lite kunskap om det men...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: maria_b
·
Hästvård Skrev en tråd för några månader sen om min 3-åriga fbl val, (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=784692). Nu har jag haft ute...
Svar
2
· Visningar
649
Senast: DeCloe
·
J
Hästvård Förra fredagen började min ponny frusta (eller vad säger man? haha) när vi travade och det kom massa gult klibbigt snor. Hade tagit...
Svar
14
· Visningar
16 141
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Vet inte var denna tråd skulle ligga men iaf. mina hästar äter ju halmen de skall sova på. ;) Hur går det för er andra med halmen i...
Svar
5
· Visningar
1 099
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Våran donna hemma har lyckats trampa av sig en tappsko IGEN, en vecka efter att hovslagarn hel skott henne. Inte första gångern...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 272
Foder & Strö Vår stallföreståndare har reserverat ett parti hö åt oss. Det är inte analyserat, sent skördat och ser inte kul ut. Billigt, men blir ju...
Svar
17
· Visningar
1 225
Hästvård Min kompis håller på att köpa en ponny/haflinger som är ganska mycket överviktig. Hur får man den skonsammast att gå ner i vikt och få...
Svar
11
· Visningar
1 440
Senast: milly
·
S
Hästvård skulle ta hem fjordingen nu från betet men han är jätte svullen på vänster fram och har svårt att gå, haltar . Ska man avvakta eller...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: mackan
·
Foder & Strö Läser och hör "överallt" om folk som fodrar sina hästar med aspbarkspellets. Undrar nu; varför ger du dessa? Hur mkt dagligen...
Svar
9
· Visningar
2 695
Senast: Carolrita
·
Hästvård Min häst fick kolik för 2 veckor sedan och gick tyvärr inte att rädda, diagnosen var inkarceration av tunntarm i foramen epiploicum...
Svar
5
· Visningar
2 750
Senast: krambanan
·
C
Hästvård Jaaa, det har jag.. Och jag håller på att bli tokig.. Han kan bara inte gå i hagen utan att göra sig själv illa om benen.. Han har...
Svar
7
· Visningar
963
Senast: krambanan
·
M
Hästvård Efter den dåliga kalla/blåsiga sommaren blev min vallack snorig fick lite förhöjd temp ingen hosta dock. Nu efter en månad har han...
Svar
2
· Visningar
985
Senast: Kaki
·
Hästvård Finns det någon ört eller homeopat medicine eller vad som helst som man skulle kunna prova på en vallack som betäcker :crazy: Dumma...
Svar
12
· Visningar
5 033
Senast: angelhorse
·
K
Hästvård Hur behandlar man strålröta bäst? Har användt tjära förut när han haft röta, men har hört att man inte ska använda det när pållen har...
2
Svar
26
· Visningar
5 256
Senast: morgaine
·
Hästvård Igår hände det värsta jag varit med om. Min kompis red sin häst i padocken, hon var inte halt undan gick som vanligt. Så bäst vad det...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 569
Senast: Netted
·
M
Hästvård Hej, min d-ponny går ute dygnet runt nu (regnar de flesta nätter) men han går med en annan häst och dom har skydd (en del träd), och...
2
Svar
29
· Visningar
2 292
Senast: Fellow04
·
Hästvård Imorse när jag kom ut så hade min lille prins skadat ögat :cry:. Det hade runnit jättemycket. Veterinären kom och la kontrast i det och...
Svar
1
· Visningar
783
F
Foder & Strö Vad göra?? Har en ponny som blir fet av luft.... Får nu 4 kg hö (går i en hage med massor av mat) och 1 kg krafft groov. Rids varje...
Svar
14
· Visningar
1 146
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Har belutat mig för att köpa ett färdig foder till min häst. Hon har inte gått upp i vikt som hon ska (hon är helt frisk) så jag tänkte...
Svar
5
· Visningar
795
Senast: ss5
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka