Benet bara gick av

Sv: Benet bara gick av

Men när min egen togs bort var jag inte med, det är inte bilden man vill ha kvar på näthinnan efter sin älskade vän.

Vi är alla olika.

När min älskade gammelmärr blev akut sjuk och måste avlivas mitt i natten var jag med henne, inte för att det inte fanns nån annan utan för att jag hade lovat henne det. Jag ville att hon skulle vara trygg med mig som hon älskade och litade på, och känna min lukt.
Jag minns alla detaljer från den natten, men det är inte det som dominerar mina minnen av henne.

Det är hennes fölningar, hennes humor, blåbärshoppningen som vi vann, galopper med fartvinden i man och hår, stilla gosestunder och hennes varma mjuka mule jag minns.

Fy f-n vad äckligt! :eek:
Stackars häst, vilken chock. Sådant händer bara inte... :cry:

Men fy va hemskt:cry::cry: Stackars häst och stackars din kompis!

Skickar massor av tröstkramar till er!

Ja, jag tror eg inte heller att jag skulle må så dåligt av att se min häst död, jag vet inte. När jag tog boft mitt halvblod så sa dom flesta till mig att det bästa är att inte vara med för det är inte så "roligt" men jag vet att jag skulle klara det om jag behövde. Dom trodde nog att jag skulle stå och gråta hysteriskt och då kanske man inte gör så stor nytta. Jag är ju dessutom tio år äldre nu så hade det hänt min häst nu så hade jag kanske gjort annorlunda. I den här situationen som var nu så var ju hästägaren så chockad så det var nog bättre att jag var kvar. Det gick ju så fort allting, ena stunden så har man en häst och plötsligt är den död.

Ingen blir gladare än jag om hon hade det bra oxå, det jag har hört från dom ställen där hon varit så var det ingen som tyckte särskillt mycket om henne. Men jag vet ju inte allt om hennes liv.

well, det är möjligt att hon hade det dåligt från 5 års ålder och framåt.. jag har ingen aning faktist.. men innan det ska du veta att hon var min ögonsten! hennes humör var ju som det var när hon var yngre.. men inte mig emot då jag praktiskt taget var den som fick göra det mesta med henne, såklart eftersom att jag hade tålamod samt att allt skedde på hennes vilkor..

men vilket förjävligt slut för henne.. :cry:

Jag har ju inte hört nåt om att hon varit plågad på nåt sätt, bara att hon var en ilsken och inte särskillt omtyckt. Så det är jätteskönt att höra att det fanns någon som älskade henne tidigare oxå. Det är ju alltid så att man bara hör någon version av en historia men inte hela och då är det ju skönt att höra att det finns bra sidor i den oxå.

Senast ändrad:

precis! det är ju nästan alltid så.. ja det känns bra att veta att hon var älskad i slutet också. för det var en underbar häst :love: det är många gånger man gråtit över henne.. och gråtit med henne. men nu är hon i alla fall en av himlens vackraste änglar, det är jag säker på. one of a kind, det var hon.. verkligen synd att hon inte fick någon fölis, även om de försökte betäcka henne.. det hade blivit världens finaste fölis.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Släpande bakben
  • Annonsera mera VII
Tillbaka