Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Okej, nu är det dags för strålrötesäsongen.. Har några funderingar. Har hört att många tycker att hovtjära inte är bra för att det...
Svar
6
· Visningar
932
Senast: Egonson
·
G
Hästvård En av mina pluttisar har skapligt dåliga hovar. Hela ytskiktet på hoven fläks av och han har hålväggar i tårna. Vad kan vara orsaken...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: kramcrazy
·
Hästvård Min stackars lilla Shetlandsponny har blivit biten i spenen av en hund! (Ja, det är upprörande!) Funderar dock på vad jag ska göra för...
Svar
1
· Visningar
894
Senast: hasselby
·
Foder & Strö Från början (för hundra år sedan :p) "lärde" jag mig att förstaskörds-hö var mycket kraftigare än t ex 2:a skörden eller en ev 3:e...
Svar
19
· Visningar
4 192
Senast: Camilla_H
·
P
Foder & Strö Har idag fått svar på den höanalys jag skickat in. Hur tycker ni att det ser ut till ett 12-årigt New Forest sto (150cm och 420kg...
Svar
9
· Visningar
1 049
Senast: pion
·
T
Hästvård Min häst var svullen på insidan av bakbenet igår. :( (Har inte hunnit kolla hur det ser ut idag). Den röda markeringen visar var hon är...
Svar
3
· Visningar
3 118
Senast: Tosa
·
Hästvård Jag måste bara tipsa om Aloe Vera produkter!!!! Har aldrig testat på hästen förr... men så säljer stallägaren... jag å pålle gick...
Svar
14
· Visningar
1 766
Senast: NaTTa
·
Hästvård Finns det någon annan som har en häst som blir prickig och svullen av insekter? Ettåringen som spökat hela sommaren känns lite svullen...
Svar
8
· Visningar
886
Senast: Eastwick
·
Foder & Strö jag har ett sto på 3 år som är under inridning men ej sutten på än. så kan inte direkt säga att hon arbetar. tar det lugnt och fint...
Svar
2
· Visningar
1 020
Senast: arbetsovillig
·
F
Foder & Strö Jag har läst någonstans att man inte ska ge salt till föl, men hur gör man då på betet? De andra hästarna behöver ju ha sin saltsten...
Svar
4
· Visningar
1 008
Senast: Mynta2
·
Hästvård Nu vill jag berätta, denna fruktansvärda tid som jag gått igenom sedan november har börjat få sitt slut och börjat på ngt nytt! min...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: Fiorano
·
Hästvård Har precis uppäckt att Michelle faktiskt har "mjölk" i juvret och sökte lite här på buke. I flera trådar stod det att det var vanligt...
Svar
14
· Visningar
1 892
A
Hästvård Har en häst som då och då blöder näsblod, endast lite och det slutar i stort sett på samma gång som det börjar. Är bara ur ena...
Svar
7
· Visningar
14 146
Senast: hillevie
·
S
Hästvård Min häst är inlagd för sårvård, var och hälsade på idag (med ett fång morötter!) och blev förvånad över hur mager hon blivit på 3 dygn...
Svar
10
· Visningar
1 681
Senast: Suuz
·
T
Hästvård Jag har precis köpt en ny häst , när jag kollade i passet nyss såg jag att han hade fått plegicil med livstidsslaktkarens-03 Mot vad...
Svar
2
· Visningar
884
Hästvård SVULLNAD ska det ju stå :) Min häst har en svullnad på baksidan av skenbenet (precis under hasen), det är ganska mjuk att ta på o han...
Svar
13
· Visningar
2 345
Senast: Emor
·
Hästvård Usch, alltid lika tråkigt när den tiden börjar! Den ena unghästen är jättesnäll så honom kan jag finklippa! Till problemet som är...
Svar
11
· Visningar
1 169
Senast: zanzan
·
L
Foder & Strö är det samma värden i dessa? vilket är mest prisvärt per kg? någon som vet?
Svar
14
· Visningar
4 624
Senast: lundborg
·
D
Hästvård Min häst fick en lättare kotledsinflamation vänster fram. Haltade bara på böjt spår ej på rakt eller vid böjprov. Hon blev behandlad i...
Svar
9
· Visningar
1 248
Senast: Piruette
·
S
Hästvård Ahhhrg jag blir galen av detta väntnde..:( vad jah trodde var en svår kolik som inte ville ge med sig..visade sig vara nått helt annan...
Svar
7
· Visningar
1 271
Senast: diny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka