Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård En kallblodstravare i stallet går aldrig upp i vikt, vad bör han mer få för att få upp hullet? Han är ca 160cm hög, och har inte gräs i...
Svar
5
· Visningar
956
L
Foder & Strö jag har funderat en del med att gå över till Musli foder. Jag har då lite funderingar kring det. Jag hittade Mustang original...
Svar
2
· Visningar
1 009
H
Hästvård Någon med samma problem?! Jag har en varmblodskille som fyllt sju han tar väldigt korta steg med frambenen, men desto större med...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 808
Senast: Elshaya
·
H
Hästvård Min ena häst har någon form av svamp i öronen (har alltid haft lite, blir värre på sommaren) som jag har fått höra orsakas och förvärras...
Svar
3
· Visningar
3 602
Senast: hillevie
·
K
Hästvård Hej, jag har ett 5-årigt halvblodssto. Mitt problem är att hennes man inte ligger ner på en sida utan står rätt upp. Manen är ca 15cm...
Svar
12
· Visningar
1 987
Senast: Katrine_Elliot
·
D
Hästvård Håller på att bli tokig. Stoet har en ink som öppnade sig och var på god väg att läka tills de förb******e flugorna började äta upp...
2
Svar
33
· Visningar
4 317
Senast: SusieQ
·
Hästvård Ska på utställning den 22 september! Och jag vill gärna få min lilla bäbis ren. Hon har en massa små svarta skitfläckar i manen! Hur...
Svar
11
· Visningar
1 103
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Havre som flugit in från öster? Kan man få flyghavre i en havreåker. Vad är det för nåt egentligen?
Svar
6
· Visningar
1 289
Hästvård På onsdag bär det av till häst-tandläkaren! Ska bli väldigt roligt & intressant. Jag hoppas han hittar något på min tös eller iaf så...
Svar
1
· Visningar
610
Senast: ajax85
·
N
Hästvård Vet inte om den här tråder hamnar nrätt nu men :crazy: Har läst i andra trådar att det finns hovlack (som torkar så inget damm...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: MadickenII
·
C
Hästvård Mina sparande länkar på favoriter är borta och jag letar nu efter en sida på engelska där det finns massor av röntgenbilder...någon som...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: Boj
·
B
Foder & Strö jag har en c-ponny som bliv svartsjuk för att mitt varmblod får massa mer kraft än han, jag undrar då vad som är bäst att ge honom så...
Svar
2
· Visningar
961
A
Foder & Strö Har funderingar på att ev gå över till hösilage i vinter i stället för hö eftersom det var ett helsike i vintras med möglande hö. Men...
2
Svar
21
· Visningar
2 037
Senast: stranger
·
U
Hästvård Min häst har alltid skrittat lite konstigt med bakbenen när man tar ut honom ut boxen, men det blir normalt bara efter några varv på...
Svar
6
· Visningar
1 144
Senast: Boj
·
Foder & Strö Ja, det vill jag veta;) Vad Hippo Alfa innehåller har jag hittat på deras hemsida, men jag vill veta procentuell andel på de olika...
Svar
7
· Visningar
759
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av något bra företag man kan beställa hö från där man inte behöver tillsätta kraftfoder? Frågar er som skickat...
Svar
5
· Visningar
855
Senast: Thora
·
P
Foder & Strö Jag ger min pålle (på vintern) ade-vitamin, vitafor, c-vitamin, b-vitamin & VSL, men bara vintertid. På sommaren får han b-vitamin varje...
Svar
16
· Visningar
1 142
Senast: PayWay
·
Hästvård Såg idag att tre av stallets fyra hästar hade styngflugeägg på bringa/bog/framben. Har aldrig varit med om det förut så jag har ingen...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
9 884
Senast: Egonson
·
B
Hästvård hej, jag har ett litet problem med min häst. han tar nämligen mindre steg med höger fram en vänster fram.. har provat lite olika metoder...
Svar
4
· Visningar
786
Senast: Billion99
·
Hästvård möttes av en inte allt för trevlig syn när jag hämtade killen i hagen ikväll... ena bakbenet hänger inte med o man verkligen ser att han...
Svar
18
· Visningar
1 577
Senast: Constance
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka