Fångvarning nu!!!

Sv: Fångvarning nu!!!

Ang köpa hö när det inget finns har vi någon gång köpt svindyrt på
4H. En bal 100 kronor har jag för mig. :o
Men någon gång i nödfall kan man väl kanske kosta på. :crazy:

Tänker att det lätt kan rinna iväg med kronorna om man själv besöker MC D tex.

KL
Intressant råd för en med känslig häst!

fast efter att ha prövat lucern pga av alla goda egenskaper för tarmen och bra proteinkälla, törs jag inte ge det mer!
Hästen fick snabbt värme i hovarna och blev ömfotad, reagerade vid skoning och var allmänt dålig. Och det av liten giva.

Nu är det hö eller hösilage som gäller. Och noll spannmål! Och oLJA! Sojaoljebaserat foder och linfrökakegröt. Gröten verkar skydda tarmen mot de omställningar som blivit på sistone. Frost, nytt hö och annat.

Suck, man blir trött men klokare av sjuka hästar, det håller jag med om!
I slutänden måste man ju tro på det man ser hos hästen, även om veterinärer påstått motsatser.

Vår häst skulle kunna äta vad som helst. och aldrig har någon nämnt foder som orkak till problem. Bara hovis har varit bekymrad.
Nu med bra foder och friskare häst, noll hovbölder, mjuka muskler och oömma hovar! (o noll hältor)

Jag har ingen fånghäst och har aldrig haft. :cool:

Är det shettisar du har? Eller nån annan fångbenägen ras? För med många andra raser är det inte särskilt svårt att undvika fång... Själv har jag bara hållt på med kallblod (mer eller mindre fångbenägna).

Och bara för att du har lyckats undvika fång betyder det fortfarande inte att LUSERN skulle vara olämpligt foder. Fråga en agronom eller en kunnig veterinär!

Har Shettis och nordis.

I slutänden måste man ju tro på det man ser hos hästen, även om veterinärer påstått motsatser.

Självklart! Hästar är individer och vissa tål inte lusern, andra tål inte en halv MOROT ens en gång (har hört fånghästar som inte tål just morot ens i liten bit) eller en liten äpplebit...
Men det är ju undantag. Rent generellt är ju lusern ett bra fånghästfoder enligt många experter.

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: Habina
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 761
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Så, mitt 12-åriga irländska sto har problem med magen, och jag har försökt vrida och vända på alla sätt och vis men kan inte komma på...
Svar
7
· Visningar
1 746
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 405
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna