Klippa bort man där träns ska ligga?

Sv: Klippa bort man där träns ska ligga?

Klipper aldrig. När väl manen växt ut där den har varit kort är det lätt att lägga åt sidan. Man får också vara uppmärksam på att vissa hästraser som ska ställas ut inte får klippas. T.ex shettisar;)

Okej! Tack för alla svar! :D :bow: :banana:
Jag tror jag vet hur jag ska göra men jag ska nog göra en undersökning, att jag låter det växa ut och sedan se om det blir krångligt eller på något vis. :)

Du gör väl precis som du vill med din hästs man.

Cilla
ju längre desto bättre

Jag klipper märren några cm i nacken för att det inte ska trassla och travaren ca 15 cm för det ska vara så.

Jag klipper inte den häst jag har nu. Men han har inte så mycket man heller. Ponnyn som dottern hade t ex hade supermycket man, då klippte jag lite där grimma/träns skulle ligga för att undvika trassel och för att förenkla för dottern när hon skulle tränsa!

Mycket smidigare att klippa några cm, ingen knöl och inget trassel med man överallt. Så ja, jag klipper några cm där. :)

Liknande trådar

Hästvård (Tråden ligger kanske fel, hittade inget passande.) Jag vill ha era tips eller mirakelmedel för att få bort ler-dreadlocks i framför...
Svar
5
· Visningar
498
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
431
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
745
Senast: tara
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 017
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka