vart vänder man sig när vet. inte hittar något?

Sv: vart vänder man sig när vet. inte hittar något?

blir galen..

Igår när jag tog in han på kvällen så var han smal o fin i benen. Tyckte då att vf. var liiiiite tjockare. Så jag kände lite extra. Han var helt klart varmare i vf, speciellt vid kotan.
Vad kan det vara för något??

du vet fortfarande inte vad felet var eller?
Nej inte än. Va inne med honom för 2 veckor sen o en kiropraktor kollade igenom honom. Han va lite sned i länden tydligen o reagerade när dom börjde v.bak-kota, men med våran vanliga otur så hade han en svullnad precis där (som han hade fått dagen innan pga ett sår) så det gick inte att bedöva o greja föränn svullnaden är borta. Dessutom kunde dom inte säja om det va pga DET som han ömmade eller om det va nåt annat.... :smirk: Nu har det gått 2 veckor och jag ska dit imorron igen...suck...

Jobbigt... :(

Var iväg till vet. igår igen. Hoppades på att röntga/ultraljuda frambenen. MEN, det fick jag inte.

Det blev samma visa denna gång, även om jag sa till vet. att hon inte skulle få ut något av det eftersom vi redan försökt med det 3 ggr förut.
Men så blev det ändå. Hon böjde genom fram, utan reaktion. Sen ville hon att jag skulle rida på banan o hon körde bil bredvid.
Efteråt sa hon precis som alla andra - om det gällt ett friskintyg så hade hon släppt genom honom..

Men det hjälper ju inte mig. Jag vill inte bara att han ska gå igenom, jag vill att han ska kännas bra också.

Så, direkt efteråt blev det ET:n igen. Hon tycker iaf att jag gjort ett kanonjobb med honom och att han är på rätt väg med muskler o så. Skönt att höra det iaf.. Jag blir så hemmablind och ser ingen förbättring. Nu när hon sagt det, då kan jag nästan till o med se att han är liiiite rundare om rumpan..

Alltså blir det tätare behandlingar av ET:n, ir-terapi samt laserbehandlingar som gäller för en tid framöver. Gärna med lite dressyrövningar och tryckvagn vid sidan av.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 091
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 203
Hästvård Tyvärr så har min häst haft mer problem än han varit bra den sista tiden. Mina tankar har börjat snurra om att är det verkligen rätt att...
Svar
10
· Visningar
2 011
Senast: Zevzan
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 971
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka