Svullna spottkörtlar?

Sv: Svullna spottkörtlar?

SÅ mycket svullen?
Usch jag tycker det räcker med det lilla som är på min häst :cry:

Hej!

Tycker du ska kolla med veterinär om svullnaden inte gått ner vid det här laget. Det finns tydligen många problem som ger symptom just där, bland annat kvarka. Jag skulle nog spekulera att du isåfall hade märkt något på allmäntillståndet redan - hosta eller dylikt. Kanske sett symptom på stallkompisarna också... Verkar som sagt vanligt med liknande svullnad, men jag skulle nog helst vilja vara på den säkra sidan.
Mvh

Den dagen kan man inte rida hästen på tygeln.

Det hjälper dock att den får röra på sig.

Ja kvarka har jag inte ens i åtanke. då hade hon garanterat varit allmänpåverkad. Däremot skadar det ju inte att ringa och prata med en vet.

Min är dessutom mindre svullen än din så speciellt oroad är jag inte. Men det alltid intressant att höra vad ni andra har för erfarenheter av samma sak. Eftersom ingen av hästarna vi haft här har visat något sådant tidigare så har jag ingen egen erfarenhet av detta alls.

Vad skönt att svullnaden är mindre!

Ja att fråga o få svar + ventilera saker här känns bra för en orolig matte/husse :bow:

Ja det känns bra och det är väldigt bra att få höra andras erfarenheter.

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
2
Svar
23
· Visningar
2 182
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 621
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 976
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! För 2 veckor sen hittade jag min häst lite svullen/gallig på insidan av sitt ena framben. Svullnaden är mjuk och bara ytterst liten...
Svar
7
· Visningar
1 389
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka