Plåta "utan anledning"?

Sv: Plåta "utan anledning"?

Jag överväger att åka in och plåta benen på hästen min "utan anledning". Eller inte helt, han har någon form av rörelsestörning (eller dyl), som gör att han kan se liiiite halt ut på inner fram på volter. Egentligen tror jag att det är en muskelfråga, han orkar inte bära sin framdel helt ut. På ena bakknäet har han ett långt ärr, som enligt vet besiktning var utan betydelse, och jag har aldrig märkt något av det. Men jag känner ändå att jag skulle vilja se plåtar, iaf fram, bara för att kunna sova lite lugnare. Är det knasigt? Hur mycket skulle det kosta, allt som allt med besök och plåtar? Det är en galet cool häst, så någon sedering bör inte behövas. Hur många plåtar behöver man, är det fyra per ben eller? Är det liksom värt pengarna, när man egentligen inte misstänker något fel på honom?

Suck, ni måste hjälpa mig att ta ett beslut här! :confused:

Jag är lite i samma sits, har skrivit en tråd om de här på hästvård. Min häst får inte riktigt med sig vä bak i höger varvet. Han är fem år så det kan vara en fråga om att han behöver stärka sig, men det kan man inte veta helt hundra! Så på fredag åker jag in till strömsholm för att göra en utredning. Vi får väl i första skedet se vad vet säger när han rör sig, om vet anser att vi behöver gå vidare eller inte...

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 562
Senast: malumbub
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 965
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 740
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 521
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka