Svansskubbning!

Sv: Svansskubbning!

När på vintern var det?
Vad berodde kliandet på?

Jag tror faktiskt att kliande berodde på understimulering. Hon har vilat länge pga skada och i vintras när det var skitväder stod de inne mer än vad hon var van vid, eftersom stallägaren inte ville släppa ut mina hästar då...:mad: (kan tillägga att jag bytt stall.) I alla fall tror jag att det blivit en ond cirkel eller nåt, gjorde träckprov och behandlat med Switch om det skulle vart ohyra. Det hjälpte inte. Men aloe verakrämen har funkat, så det ju varit så enkelt som att huden varit uttorkad eller nåt. Nu har hon slutat åtminstone.

När min pålle kliar svansen så brukar jag massera in SVAG utspädd jodi svansroten det brukar synas skillnad efter 1-2 dagar

Jag fick ett tips av Carolina här på buke och har skaffat avs 14 som jag masserar in i svansen ca 1 vecka och nu har han slutat att klia sig. Skulle tro att det var pga alla insekterna som han började klia sig. Eftersom han inte har skubbat sig någon annanstans så tror jag inte att täcke är aktuellt för våran del. Men tack i alla fall för tipset.:)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
469
Senast: Ponylove
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
974
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hej! Någon som har bra koll på vad som finns för stallplatser nära Klippan, Åstorp, Munka-Ljungby, Ängelholm, Hyllinge? Jag flyttar...
Svar
0
· Visningar
1 711
Senast: Rikke
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
877
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka