Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min tvåårshingst har RASAT i hull och muskulatur, förmodligen pga att han inte haft ro att stå stilla på betet och äta pga alla insekter...
2
Svar
31
· Visningar
2 146
Senast: lundborg
·
Foder & Strö I nyaste islandshästen stod det att man inte skulle ge hästar vitlök eftersom hästar tydligen inte tål lökväxter. Ngn mer som hört detta?
Svar
16
· Visningar
1 057
Senast: suisyola
·
S
Hästvård Min häst hostar upp gult slem, men är fö pigg, feberfri och inget nosflöde...Hon äter som vanligt och är blank och fin. Hon hostar mest...
2
Svar
23
· Visningar
19 294
Senast: mysko
·
S
Hästvård Är det vanligt att hästar får borelia, nu när fästingarna är framme? Och vad är symtomen för det?
Svar
2
· Visningar
826
Senast: sunil
·
Hästvård Vad gör ni med era hästar dagarna, ca en vecka, efter vaccinering? Kanske ska tillägga: gör ni olika beroende på vilket vacc hästen...
Svar
7
· Visningar
1 091
Senast: ASKAPLASKA
·
Foder & Strö Skall för första gången analysera höet, men hur gör jag och var skickar jag det? Vad ligger priset på? Hjälp tack! :D
Svar
2
· Visningar
4 120
Hästvård Åhh, nu behöver jag verkligen läsa era solskenshistorier om hästar som blivit BRA efter liknande skada... Såhär är det; älskade lilla...
Svar
14
· Visningar
8 427
Senast: Messy
·
Hästvård Fick precis lite av en chock. Det är ett stort influensautbrott bland galopphästar i Australien och för en expat svensk är det svårt att...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: mamsi
·
Hästvård Hade veterinärbesiktning på en häst som jag vill ha. Domen var inte så upplyftande, men jag vill höra hur ni Bukare resonerar. Hästen...
Svar
14
· Visningar
4 600
Senast: phie
·
Foder & Strö Min häst har de senaste dagarna varit svullen i benen på morgonen då jag ska släppa ut henne. När hon går så försvinner svullnaden. De...
Svar
2
· Visningar
668
Senast: Aliina
·
Hästvård Kollade till hästarna på sommarbetet lite sent idag, och tur var väl det:eek: Araben hade ett litet sår så vi tog med dem hem för att...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: TinyWiny
·
M
Foder & Strö vilket färdigfoder är bäst till en vuxen häst som rids normalhårt?vill helst ha ett som är bra, men ändå ganska billigt(och som finns på...
Svar
3
· Visningar
661
Senast: c0pyright
·
Hästvård Hästen blev svullen i juni i sina bakben. Gick över på några dagar. Fick sedan lymfangit (eller iaf ett väldigt svullet ben) i hö bak...
Svar
1
· Visningar
660
Senast: Ajda
·
Hästvård Min hästskötare frågade mig igår vad en ink är. Jag svarde att det är en slags vårta som är svår att få bort för att den har så djupa...
2
Svar
21
· Visningar
2 619
Senast: Bison
·
S
Foder & Strö Om hösilaget har högt protein och energivärde och hästen skall gå på fri tillgång, kan man ge den något som gör att energi och...
Svar
6
· Visningar
897
Senast: Summer-87
·
Hästvård Fattar inte hur jag ska skriva för att mina trådar inte ska tas bort.. Okej så här då: Min häst har problem med sina tänder, vad kan...
2
Svar
35
· Visningar
2 513
Senast: Flizan
·
K
Hästvård Hon belv frisk förklara för snart två veckor sedan och hon rör på sig ganska mycket i hagen. Så jag har bara skrittat 20 varje/varannan...
Svar
4
· Visningar
943
Senast: flugskit
·
B
Hästvård Jag undrar lite vilken sorts halm man ska använda som strö i boxen? Typ korn halm eller vetehalm. Jag har en ganska glups unghäst som...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: Maléne
·
C
Hästvård Vår ponny har fått hosta. Blodprov är tagna men de visar inget avvikande. Ingen feber utan hon bara bukandas och hostar. Kan det var en...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: carnival
·
Hästvård Såklart olika för olika hästar, men skulle vilja veta hur ofta de flesta skor vintertid? (ej verkning)
2 3
Svar
44
· Visningar
3 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka