Sv: Ink

Då borde det ju, logiskt sett, även kunna smitta hästar emellan som går i samma hage.
Gör detta virus något annat än just orsakar inkar? Ger inkarna hästen besvär förutom om dom sitter på olämpliga ställen som vid sadelgjorden?

Jag har ingen inkhäst i min närhet, är mest bara nyfiken.

Det kan nog smitta om en häst står och gnider sig mot en öppen ink, men det är ingen luftburen smitta.
Inkar som inte är irriterade eller inflammerade ger väl egentligen inga besvär. Min häst har en på insidan av låret, en "alientutte" :D
När den började växa så trodde jag hon skulle störas av den när hon rörde sig men det har hon inte gjort.

Sv: Ink

kl
hade en unghäst som fick två inkar, knät balsnören runt dem o drogåt varje dag, efter ngn vecka ramlade de av o han har inte haft några fler efter det.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 621
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 178
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
360
Senast: MML
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
408
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka