Hostar upp gult slem, vad är det?

Sv: Hostar upp gult slem, vad är det?

Ja, vetrinären skrev ut det efter telefonkontakt då han redan sett hästen en gång innan när han skrev ut hippotrimen. Lycka till

Min ponny hade detta.

På våran hade han gult snor, alltid efter jag ridit. Antagligen fick han det på grund av att han hade kronisk bronkit och när man red fick han igång "allting" och fick upp "slemmet"

Stod i utebox och åt höensilage. Så fort han kom in i stall så blev han sjuk.

min har inget slem eller snor, hostar inte varje dag men där är ngt som ligger på lur och jag vill få bort det innan det bryter ut

kl
Kommer det upp degig slem när de hostar har de med "all" säkerhet problem med luftvägarna.
Min får detta varje höst som varar över vintern.
Hon får Ventipulmin nu och det riktigt skummar ur munnen hela tiden :eek:
Då man låtit det gå för långt så slemmet blivit degigt får man som jag året innan ge Ventipulmin - efter det opticorticon - fabrol för att de ska bli bra. MEN det är olika från häst till häst, hör med Vet så får man bästa rådet.

Någon som ger Ventipulmin som ger samma effekt som på min= MYCKET skum????

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 469
Senast: Bison
·
Hästvård Vill inleda med att säga att jag såklart har kontakt med veterinär men vi väntar på provsvar. Undrar mest om någon varit med om något...
2
Svar
26
· Visningar
3 920
Senast: Capybara
·
Hästvård Tänkte bara spåna om någon här har några idéer. Min häst hostar aldrig på hösten/vintern när han står inne på box på halm och äter hö...
Svar
12
· Visningar
2 110
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 581
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka