Nödvändigt att bada hästen efter betet?

Sv: Nödvändigt att bada hästen efter betet?

Haha okej, antingen är det jag som inte är så petig utan tycker det blir bra iallafall, eller så har jag haft renliga hästar! ;)

Men - ju oftare man schamponerar, ju mer stör man som sagt fettbalansen. Vilket brukar betyda att tiden efter schamponeringen blir det väldigt torrt, därefter blir det väldigt fett. Obalans...

Jag badar min shettis när det behövs...

Men - ju oftare man schamponerar, ju mer stör man som sagt fettbalansen. Vilket brukar betyda att tiden efter schamponeringen blir det väldigt torrt, därefter blir det väldigt fett. Obalans...

Jo, så kan det alldeles säkert vara så därför blir det ingen mer badning för vår del på ett tag. Han kommer i alla fall att skynda sig ut i hagen i morgon-bitti och rulla sig så smutsig som möjligt.

Haha, en klassiker! :D så snart dom är badade och fina ska det ut och rullas...

Jag brukar passa på att bada på hösten mest för att det är svårt att göra det under hela vintern (om man inte står i varmstall med spolspilta och varmvatten), och så brukar det passa bra när de börjar fälla. Det blir den årliga duschen, förutom ev. på våren om man lyckas bada då i slutet av fällningen, och när man sköljer av svett såklart.

Jag har faktiskt ingen aning för där jag rider så rids hästarna även på sommarbetet fast bara på uteritter, så vi badar dem inte.

jag badar under sommaren.
annars duschas min häst ganska ofta, varför ska dom vara smutsiga? :p

Liknande trådar

Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst...
2
Svar
31
· Visningar
1 629
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 201
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 262
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
970
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka