Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror faktiskt inte att fettet skyddar mot flugor, jag tror snarare att ju mer häst och svett de luktar desto mer lockas flygfäna dit.
Jag tror faktiskt inte att fettet skyddar mot flugor, jag tror snarare att ju mer häst och svett de luktar desto mer lockas flygfäna dit. Däremot om hästen ska gå ute mycket så behövs ju fettet för att de inte ska bli genomblöta i pälsen direkt när det regnar. Det rinner av bättre med fettet kvar.
Har ingen möjlighet till att bada där min häst står (bara kallvatten, lång slang men det som blir uppvärmt av solen räcker inte för att bada hela hästen)
Hon svampas eller spolas av efter ridning om hon blivit svettig.
Hon är jätte fin i pälsen, glänser men tar man på henne känner man att hon har ett ordentligt skyddat fettlager, men inte så hon är skitig.
Hon kan komma in inpackad i lera, spolar av benen och borstar sen bort lerskorpan hon har på sig, en vända piggborste och sen en vända med vanliga borsten och hästen verkligen glänser Och hon är inte dammig heller!