Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

U
Hästvård ja har letat och letat och letat massor men ja hittar aldrig och kommer aldrig fram till hur de ska vara.. men om senan är skadad...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: Uddatyp
·
P
Foder & Strö Jag ska börja ge linfröolja till mina två hästar. Ska prova med tanke på deras klåda i man och svans. Men hur mycket ska jag ge? Den ena...
2
Svar
24
· Visningar
2 344
Senast: pion
·
F
Foder & Strö Ni som har fodrat med detta foder... Hur mycket gav ni era hästar av det... det är ju rätt så jäkla svindyrt menar jag:crazy: ... men...
Svar
10
· Visningar
2 768
Senast: burninglove
·
M
Hästvård Om man köper ABSORBINE HORSEMAN'S ONE STEP på Hööks behöver man köpa läder tvål då också eller finns det i blandat?
Svar
2
· Visningar
1 007
Senast: saila
·
Hästvård att ha kvar belindorna på benen....? Min häst vill inte ha något på sina ben. Jag använder frambensdamasker vid ridning och dem...
Svar
7
· Visningar
884
Senast: Rie
·
Foder & Strö Vart kan jag köpa Alger till häst??
Svar
5
· Visningar
749
Senast: fettso
·
Hästvård :(Hatar att jag använt mig av en okunnig hovslagare. Nu är Oskar jättedålig, men jag har iaf hittat en superduktig hovis som ska...
Svar
11
· Visningar
2 691
Senast: fettso
·
H
Foder & Strö Hur gör ni? Vaccinera eller inte? Jag har alltid varit för att vaccinera, har vaccinerat mina hästar och så.. Men nu börjar folk (alla...
Svar
5
· Visningar
776
Senast: ancan
·
J
Hästvård Min häst vrickade sig i vintras och då åkte jag till kliniken där de konstaterade hovledsinflammation. De röntgade för säkerhets skull...
Svar
3
· Visningar
2 928
Senast: Lindsen
·
C
Foder & Strö Hejsan. Jag undrar hur man räknar in Chenival Plus i foderstaten? Det står ju att det hö, havre, chenival Plus och kalk, ger en allsidig...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: valvis
·
M
Hästvård ...vet inte om det har ar ratt stalle for denna trad men...finns det nagon dar ute som kan ge mig nagra tips hur jag ska gora snygga...
Svar
5
· Visningar
747
Senast: mimmilinnea
·
A
Foder & Strö Hur fodrar ni era hästar nu under betesperioden? Vi började stödfodra igår med hö, de var rejält hungriga trots att det finns rätt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 630
Senast: nexxa
·
T
Hästvård Hej! Min häst har gått på Prednisolon i fem veckor och under nedtrappningskuren så fick han stora bölder på halsen ( vissa som...
Svar
2
· Visningar
1 122
Senast: Thessanj
·
K
Foder & Strö Finns det någon som fodrar med det? Vad tycker ni om det? Har sett att Green Power har strå-lusern utan melass som kallas alfalfa och...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 777
Senast: sissu
·
C
Hästvård Min häst har varit dålig/lös i magen en kortare tid. Jag tror att det måste ha och göra med att ensilage som vi får, är så blött. Sen så...
Svar
2
· Visningar
653
Senast: Charlotte
·
S
Hästvård Undrar om någon har erfarenhet av erlichia, eller anaplasma phagocytophilium, som det tydligen egentligen heter? Hur har det gått för...
2
Svar
28
· Visningar
2 533
Senast: pedal
·
Hästvård Kan dessa två hänga ihop? Alltså att en häst som lätt får KF har klart lättare att drabbas av Fång? Har svagt i minnet att jag hört...
Svar
6
· Visningar
1 219
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Nej nu du tror jag att jag vill börja gråta av trötthet. Nu har hästen fått något konstigt på benen som jag inte har någon aning om vad...
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: Jane_Done
·
Hästvård Eller, Anaplasma phagocytophilum (f.d. Ehrlichia) som det så fint står på provsvarspappret jag fick idag. Anaplasma phagocytophilum...
Svar
17
· Visningar
1 737
Senast: pedal
·
D
Hästvård Hej! funderade på en sak i morse när jag kollade av hästarna och fodrade. Undrar hur andra gör med visitation, alltså kolla/kratsa...
2
Svar
25
· Visningar
1 710
Senast: Ballerina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka