Hur mycket mat vågar man egentligen ge?

Sv: Hur mycket mat vågar man egentligen ge?

Vänta nu... Förstod jag det här rätt att olja kan störa mag-och tarmfloran. Kan det i sin tur leda till att hästen blir dålig/lös i magen?

Verkar ju rätt logiskt att eftersom hästens naturliga kost inte är direkt fettrik så borde för mkt fett kunna störa tarmen... Tänk dig själv hur din mage mår dagen efter en smaskig tacotallrik med feta såser o godis till efterrätt... hehe :d

Sv: Hur mycket mat vågar man egentligen ge?

Verkar ju rätt logiskt att eftersom hästens naturliga kost inte är direkt fettrik så borde för mkt fett kunna störa tarmen... Tänk dig själv hur din mage mår dagen efter en smaskig tacotallrik med feta såser o godis till efterrätt... hehe :d

Smart tänkt! :idea:
Men jag tror inte min får för mycket fett då han får 1 dl olja om dagen.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 428
Senast: Roheryn
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: Habina
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 375
Senast: Shixle
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 259
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka