Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Det är nämnligen så att min häst är halt och har varit det sen april/maj.... Är det någon som vet något bra foder som jag skulle...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: Antiqua
·
R
Hästvård Har en häst som vi för någon vecka sedan upptäckte att den var alldeles angripen i öronen av knott. Det var skrovligt och sårigt och...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: Rutsie
·
A
Hästvård Igår kom hovisen till stallet för att verka och sko. Jag tog bl.a. in en tre-åring som bara skulle verkas. Känner igenom benen på honom...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård Jag vill bara höra era erfarenheter av hosthästar. Jag vet allt det där med bra stallmiljö, utevistelse, bra hö mm mm. Jag undrar om...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: Immer
·
S
Hästvård Ska försöka beskriva allt så grundligt som det går. För cirka 1 månad sen så upptäckte jag 2 små "bullor" på höger bakbal. Såg ut...
Svar
10
· Visningar
1 163
Senast: Smultron92
·
A
Hästvård Hej!:) Jag har ett litet problem med min häst. Det är så att hon har mugg och det har nu blivit bättre men det vill inte försvinna. Hon...
2
Svar
27
· Visningar
2 745
Senast: Hallonboll
·
Foder & Strö *mutter* :devil: Fick brev från vår höleverantör idag, vi får inget HH! :eek: De har tydligen inte fått in ngnting pga allt regn i...
Svar
4
· Visningar
753
Senast: Kratus
·
H
Foder & Strö Om det finns ett område jag är dålig på så är det foderstater. Jag vet att vi har bra löshö i stallet men har inte analysen här, men...
Svar
3
· Visningar
607
I
Hästvård Ponnyn var hos en hästosteopat idag pga att de sägs kunna bota patellaupphakningar som veterinärer kunnat konstatera på honom redan för...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 987
Senast: Totola
·
Hästvård Jag köpte ju en liten åring för drygt tre veckor sedan och för ca två veckor sedan så svullnade hasen upp och igår var jag iväg till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 528
Senast: arabia
·
U
Foder & Strö Hej! Jag har en fråga? Det är nämligen så att jag oroar mig väldigt mycket för att min häst nu får för lite bete. Han är korsning...
Svar
6
· Visningar
781
Senast: UnderIce
·
F
Hästvård Ja, alltså, när börjar man klippa manen på nacken på araber? OCh varför egentligen? Bara undrar.
Svar
4
· Visningar
739
Senast: morgaine
·
Foder & Strö Vilket är bäst att använda sig av enilage eller hö till ett sto som har föl vid sidan och väldigt lätt för att gå ner i vikt. Det...
Svar
4
· Visningar
711
Senast: selda
·
L
Hästvård Min d-ponny hackar med ena frambenet när han går i form i trav. När jag länger på tyglarna så går han normalt men sen när jag kortar upp...
Svar
19
· Visningar
1 586
Senast: Lisaaa__
·
T
Hästvård Hej hopp!!!!! Vet egentligen inte om detta hör hemma här, men provar i alla fall!!!!:confused: Ska skriva ett fodervärds Avtal och...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: mizz_perfect
·
Hästvård tycker ni att en 1gradershälta bör kollas upp? det tycker ju självklart jag, men veterinären var här ute idag och besiktigade hästen och...
Svar
4
· Visningar
1 596
Senast: TinyWiny
·
Hästvård finns det någon lag på det?? börjat fundera lite nu efter att ha haft pållen på klinik vid flertalet tillfällen under sommaren, inte...
Svar
11
· Visningar
1 188
C
Hästvård Jag är så fruktansvärt dålig på detta med avmaskning, hur är det nu? När jag köpte honom (slutet av maj) så sa ägaren att han hade...
Svar
8
· Visningar
1 025
Senast: CarolineNSV
·
E
Hästvård Hur stora är era hästar och vad ger ni era hästar för foder sommar/höst/vinter/vår ? Ska köpa häst och har tänkt rida 4-5 gånger i...
Svar
10
· Visningar
811
Senast: linnsan
·
Hästvård Min 1 åring har fått konstiga knutor på framsidan av kotorna på frambenen, har ingen anning om vad det är. Undrar om det är nån som har...
Svar
6
· Visningar
1 023
Senast: Royal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka