När tar ni in?

Sv: När tar ni in?

Alltså grejen är ju att om man bara ger tillräckligt mycket mat till hästarna - i form av bra bete eller tillskott - så fryser de inte. En av mina uppfödningar har aldrig haft mer än något tjockare sommarpäls på vinterhalvåret och han har aldrig visat en tendens att frysa...
Mitt fullblodssto huttrar möjligen om det ösregnar i flera timmar och temperaturen är runt nollan.

När betet tryter brukar jag ställa ut en ensilagebal i hagen, så kan de äta sig mätta även utan gräset.

Håller med ovanstående, tar inte in mina heller...någonsin... Med mat klarar det sig bra precis som alla andra djur.

Förra året hade vi endel hästar ute till mitten av november. Med stödfodring då såklart.

Våra har gått ute sen i maj tror jag,unghästarna gick dock ut tidigare,i april tror jag pga hosta hos den ena.

Satsar på att ha hästarna ute så länge som möjligt!

Liknande trådar

Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
716
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 077
Senast: Rosett
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
742
Senast: tara
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 424
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka