Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Är det någon som fodrar med Edel-sortimentet (www.johanhansson.se)? Funderar på att ge det till min gubbe i stället för Groov 125, så...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Natasja
·
Hästvård Jag har alltid varit i den tron om att shettisar har bra hovar, även minisar. Men idag upptäckte jag till min fasa att min ena mini...
Svar
9
· Visningar
1 695
Senast: Mli
·
M
Hästvård soker med ljus och lyckta efter nagon som har eller haft hast I ett varmare land ...i detta fall spanien...ar det nagot extra jag skall...
Svar
2
· Visningar
637
Senast: marbella ryttare
·
Z
Hästvård Hej, min åring som egentligen skulle varit på hingstbete kom aldrig iväg, nu går han hemma med ungstoet, kastrerad. Ena anledningen till...
Svar
5
· Visningar
1 071
Hästvård Någon som vet om halm eller spån har bäst ammoniakbindande egenskaper? Stämmer det att torv binder ammoniak bättre än båda dessa? Vad...
Svar
11
· Visningar
1 947
Senast: _86a_
·
H
Foder & Strö Vi har ett 50 tal aspar i våran hage som vi vill ta ned. Aspar skickar ju ut enorma mängder rotskott, så man brukar ju ringbarka träden...
Svar
5
· Visningar
1 810
Senast: Hanna_S
·
Hästvård Historia: Hästen är en kallblodstravare, 15 år,går barfota bak. Det har alltid funkat bra (har haft han i 3 år), dock skor vi honom på...
Svar
18
· Visningar
1 825
Senast: Luna10
·
Hästvård Hur länge kan en häst visa hälta om den fått en stengalla? Får hästen förstärkt digitalpuls vid stengalla? Borde inte hästen rätt snabbt...
Svar
8
· Visningar
14 595
Senast: Saigon
·
A
Foder & Strö Då min vallack tappat en del i hullet den sista tiden på sommarbetet så fick jag rådet att ge honom Lusern så han snabbt lägger på...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 944
B
Hästvård Hej! En liten fråga från en som har noll koll på hö och skördetider. Jag har fått erbjudande att köpa hö som fortfarande står på rot...
Svar
5
· Visningar
738
Hästvård min häst har ju fått kronisk bronkit och därför måste jag byta strösort nu till hösten när hon ska stallas in igen,, det jag väljer...
2
Svar
27
· Visningar
5 455
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hur länge kan en häst ha ont av att dels få sömmen inslagen för nära hovköttet samt bli för hårt verkad (ena fram). Tåsömmen togs bort...
Svar
1
· Visningar
1 139
Senast: Lollo_ok
·
Hästvård Min 5 - åring trampar över olika mkt på höger rtespektive vänster benpar. Hon är förövrigt oxå ganska sned att rida vilket har blivit...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: CK
·
A
Hästvård min lille har smällt sig i hagen i slutet av juni och fått två överben på insidan av frambenet helt oöm och ohalt ,har ringt vet som...
Svar
10
· Visningar
3 229
Senast: anhe
·
Hästvård Läste en artikel där det stod att Är det så? Hur kan då equiterapeuter använda sig av akupunktur?
Svar
3
· Visningar
795
Senast: Totola
·
A
Hästvård ....på ifall det kan vara farligt att rida en svankryggig häst barbacka!? Är det så? Har en d-ponny, arabsikt fullblod på 20 år...
Svar
2
· Visningar
624
Senast: Egonson
·
E
Hästvård Min nya häst har lyckats bli halt:cry: o jag sitter här med paniken i kroppen eftersom jag för mindre än tre månader sen tog bort min...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: MalinSophia
·
M
Hästvård Min kära häst var i dag mycket sämre :cry: och hennes vet har semester. Hennes andningsfrekvens har nu legat på ca 21 andetag/min (har...
Svar
5
· Visningar
856
Senast: miisen80
·
Hästvård Och så har det hänt igen, lillfölisen är skadad:cry: Mitt sto o föl går på bete en bit bort och i morse så ringde hyresvärden och sa...
Svar
7
· Visningar
1 697
Senast: Alexandra_W
·
H
Hästvård Kan en häst (valack) få det eller beror det på andra saker? Han har fått Finadyne 2 dagar nu, men samtidigt betat någon vecka på lite...
Svar
7
· Visningar
1 196
Senast: Heikne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vaginal vs kejsarsnitt
  • Skottlossning på skola
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur