strimlat papper som strö

Sv: strimlat papper som strö

blanda ihop med halm hade jag nog inte tänkt.. förmodligen är nog inte halmen speciellt bra i år me tanke på allt regnande..
och ska jag blanda ihop me ngt så ska det ha bättre uppsugningsförmåga än pappret,, halm är ju inte direkt bäst för det.. :angel:
men nu lutar det åt papper iaf.. det blir nog bra.. hoppas jag

prova! :D Och glöm inte uppdatera oss på papperfronten! ;)

Lycka till, hoppas verkligen att det ordnar sig!

Jag om på en detalj ang pappers strö.

Använder man enbart tidningspapper, alltså Dn, svenskan och den typen av papper är det minimalt med damm. Det pappersriv man köper är ju endast av dessa tidningar.

Det som dammar mest är vanligt papper, typ dokument, vi river ju sådana journaler på mitt jobb och när jag kör dem en gång till i min maskin så står jag och hostar..

Veckotidningar ligger någon stans där mitt emellan i "dammfrekvens".

Jag river i princip allt, till och med äggkartonger....

ANg veckotidningar så suger de upp markant sämre, kan vara bra att tänka på om man river 'själv'.

Jag rev 'allt', från kuvert och reklam, via veckotidningar till dagstidningar. Men gäller att 'blanda lagom', får man för hög andel 'glättigt' papper så sög det upp för dåligt. Det glättade pappret låg dock mer 'still', och var bra att blanda i för den orsaken. Det enda jag 'hittade' somd ammade var telefonkataloger :devil: Men jag strimlade med dokumentförstörare, så blev inget damm ALLS av något annat, kanske annorlunda om/när man river?

(Hade jag behövt fortsätta ha papper hade jag skaffat en halmriv)

Förut hade jag strimlat papper tillsammans med spån.. Funkade bra, helt okej uppsugning osv! Men ha papper själv, utan något annat strö vet jag inte om jag skulle ha faktiskt.
För tillfället använder jag torvmix och det är BRA! :D Det kan jag verkligen rekomendera, ser inga nackdelar med det alls.:idea:

Olika erfarenheter.

Jag har med en dokumentförsörare, den river nog, finns bild med en katt på i mitt galleri.

Oj, var inne och tittade, syns ju bara papper och en katt, kan ta ett nytt kort på enbart maskinen.

Mimus - ingen aning om olika dokumentförstörare är olika. Jag har ju en sån där liten för hobbybruk jag, som river upp till A4storlek, eller river,d et är ju knivar som skär strimlorna.

Men aldrig fått minsta damm av något, därför jag tänkte det kunde skilja sig? Du har ju en betydligt kraftigare och större?

Liknande trådar

Hästvård Numera finns det ju en uppsjö av olika sorters strö, använder spån i boxarna och testar torv i lösdriften med lite halm ovanpå. Men...
2
Svar
23
· Visningar
5 223
Senast: Korven
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 573
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka